به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۷۰۱۰۴
رسیدگی کمیسیون اصل ۹۰ به شکایت نمایندگان در پرونده رحیمی

لیست منتشره 170 نماينده دقيق نيست

گروه سياسي: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: شکایت برخی نمایندگان در مورد افرادی که از محمدرضا رحیمی در مجلس پول دریافت کرده‌اند٬ به کمیسیون اصل ۹۰ واصل شده و ما برای روشن شدن ابعاد این موضوع٬ استعلام‌های لازم را از مراجع ذی‌صلاح انجام خواهیم داد.
محمدعلی پورمختار در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ و در پاسخ به اظهارنظر یکی از اعضای این کمیسیون که رسیدگی به شکایت از نمایندگان دریافت‌کننده وجه از محمدرضا رحیمی را وظیفه این کمیسیون ندانسته بود، تصریح کرد: وظایف و قوانین ناظر بر کمیسیون اصل ۹۰ روشن و شفاف است لذا تردیدی وجود ندارد که رسیدگی به طرز کار مجلس و نمایندگان جزء وظایف اصلی این کمیسیون است.

پورمختار افزود: شکایت برخی نمایندگان در مورد افرادی که از محمدرضا رحیمی در مجلس پول دریافت کرده‌اند٬ امروز به کمیسیون اصل ۹۰ واصل شده و ما برای روشن شدن ابعاد این موضوع٬ استعلام‌های لازم را از مراجع ذ‌‌‌ی‌صلاح انجام خواهیم داد. نماینده مردم کبودرآهنگ در مورد رسیدگی به پرونده یادشده در مراجع قضایی٬ ادامه داد: اصل موضوع در مراجع قضایی نیز مطرح شده و این مراجع اگر تشخیص دهند این امر خلاف قانون بوده٬ به این موضوع رسیدگی می‌کنند اما این مسئله نافی رسیدگی به این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: بررسی پرونده محمدرضا رحیمی در مورد مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ باب دیگری از رسیدگی به این موضوع را خواهد گشود که به طرز کار و عملکرد نمایندگان در این باره مربوط خواهد شد. پورمختار با تاکید بر اینکه لیست منتشره در برخی رسانه‌ها در مورد اعلام اسامی نمایندگان پول گرفته از محمدرضا رحیمی لیست دقیق و درستی نیست٬ اظهار کرد: برخی از نمایندگانی که اسامی‌شان در لیست یادشده وجود داشته٬ از دریافت چنین وجوهی اعلام بی‌خبری کردند و به همین منظور ما منتظر پاسخ به استعلام‌ها از مراجع ذی‌صلاح برای رسیدگی به موضوع خواهیم بود.