به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۱ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۷۰۲۴۳

مخالفت ارتش آزاد سوریه با پیشنهاد اسد

گروه بین الملل: سرهنگ زاهر الساکت، فرمانده شورای نظامی انقلاب در استان حلب با اعلام اینکه ارتش آزاد سوریه آتش بس در حلب را رد کرده، مدعي شد که نقشه دی می‌تسورا نماینده سازمان ملل، تنها برای نجات بشار اسد طرح ریزی شده است.
مخالفت ارتش آزاد سوریه با پیشنهاد اسد
استفان دی می‌ستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که بشار اسد آماده آتش بس شش هفته‌ای و توقف بمباران هوایی و توپخانه‌ای در حلب است. درگیری‌ها در استان حلب میان نیروهای مخالفان از یک سو و نیروهای دولت سوریه از سوی دیگر، به شدت ادامه دارد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گفت که جنگ در این استان به سمت شکست حملات نیروهای دولتي پیش می‌رود. رامی عبدالرحمان رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که گروه‌های مسلح مخالف اسد، روستای حردتنین را کامل به دست گرفته‌اند. او می‌گوید شماری از نیروهای دولتي در منطقه درگیری محاصره شده‌اند.

این در حالی است دیده‌بان حقوق بشر اروپا و اقیانوسیه که مقر آن در ژنو است و شبکه سوری حقوق بشر در گزارشی مشترک مدعي شدند که ارتش سوریه، دست‌کم ۸۲تن را زنده سوزاندند که ۴۷ تن از آن‌ها غیر نظامی و از این میان ۱۸‌تن کودک بودند. جنازه ۷۷۳ تن نیز پس از کشته شدن توسط ارتش سوریه سوزانده شده یا برای انتقام گیری یا برای از میان بردن مشخصات هویتی آن‌ها یا ترساندن مخالفان.
مرجع : العربیه