به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۵ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۷۰۶۷۲

ادامه تحریم پارلمان عراق توسط سنی​ها

گروه بین الملل: ائتلاف نیروهای ملی عراق که تمامی احزاب و جریان‌های عرب سنی را دربر می‌گیرد، اعلام کرد که این ائتلاف به همراه ائتلاف لیبرال الوطنیه تعلیق حضور خود را در جلسات پارلمان تمدید کرده‌اند.
ادامه تحریم پارلمان عراق توسط سنی​ها
ائتلاف نیروهای ملی عراق که تمامی احزاب و جریان‌های عرب سنی را در بر می‌گیرد در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضا و وزرای این فراکسیون و همچنین ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی نشست مهمی را در دفتر صالح مطلق، معاون حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق برگزار کرده و در خصوص نتایج نشستی که اخیراً رهبران این فراکسیون با حیدر العبادی داشته‌اند و همچنین در خصوص بازگشت این فراکسیون‌ها به نشست‌های پارلمان و روند سیاسی بحث و گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: حاضران در این نشست جهت تکمیل مذاکرات با طرف‌های سیاسی ذی‌ربط تعلیق حضور نمایندگان ائتلاف نیروهای ملی عراق و الوطنیه در جلسات پارلمان را تمدید کردند. حاضران در این نشست از شرکای سیاسی خواستند تا مواضع خود را نسبت به کنترل و نظارت بر سلاح و پایبندی به اجرای بندهای توافقنامه سیاسی اعلام کنند.

پیشتر در پی ترور قاسم سویدان الجنابی، یکی از رهبران عشایر عراقی فراکسیون‌های سنی و احزاب لیبرال هم‌پیمان آنها در این کشور جلسات پارلمان را تحریم کردند.
مرجع : ایسنا