به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۷۰۷۹۰

اکبر عالمی تقدیر می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از حضور خلاقانه‌ و تاثیرگذار دکتر اکبر عالمی در عرصه‌ی هنرهای تصویری تجلیل و قدردانی می‌کند.
اکبر عالمی تقدیر می‌شود
این مراسم با نمایش فیلم «مردی برای تمام فصل‌ها»، ساخته‌ی روناک جعفری و کلیپ کوتاهی درباره‌ی بخشی از فعالیت‌های اکبر عالمی و نیز سخنرانی جمعی از کارشناسان و دوستان او، ساعت 18 روز جمعه هشتم اسفندماه جاری در تالار شهناز در چارچوب دوازدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر و با همراهی شرکت دایا سیستم برگزار می‌شود.

در آستانه‌ی هفتادسالگی اکبر عالمی، می‌توان به فعالیت‌های متعدد او در عرصه‌ی عکاسی و فیلم‌سازی - با محوریت پروژه‌های صنعتی، صنایع زیربنایی و مستند- اشاره کرد.در کارنامه‌ی حرفه‌یی او، ساخت برنامه‌های هنری و فرهنگی تلویزیونی در زمینه‌ی سینما همراه با اجراهای حرفه‌یی و ماندگار و نقدهای تاثیرگذار فیلم، چند دهه تدریس در دانشگاه‌های هنر، مدیریت لابراتوارهای سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساخت حدود 30 فیلم مستند برای صنایع داروسازی، پتروشیمی، نساجی و چوب به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، عربی و .. به چشم می‌خورد.

تالیف قدرت واژگان، تمهیدات سینمایی، فرهنگ جامع انیمیشین و کتاب ظهور، در عکاسی و سینما، اثر سی آی و آر آی جاکوبسن، از جمله آثار ترجمه شده‌ی اوست. اکبر عالمی عضو فرهنگستان‌های هنر و زبان و ادب فارسی از سال 1379 تا 1386 بوده و از جمله اعضای فعال و تاثیرگذار هیات موسس انجمن عکاسان ایران است.
مرجع : ایسنا