به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۷۱۹۱۷

استاندار و مسئولان شيراز پاسخگو باشند

با حادثه قم برخورد می‌شد؛ مطهری کتک نمی‌خورد
گروه سیاسی: یک نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد استاندار شیراز در حفظ امنیت نماینده تهران و مراسم سخنرانی وی، گفت: استاندار شیراز و مسئولان سیاسی و امنیتی شیراز باید پاسخگوی اتفاقات روز دوشنبه این شهر باشند.
استاندار و مسئولان شيراز پاسخگو باشند
حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در واکنش به لغو سخنرانی علی مطهری نماینده تهران در مجلس و حمله عده‌ای خودسر به وی، اظهار کرد: رفتاری که روز دوشنبه با علی مطهری در شیراز صورت گرفت، ما را به یاد غائله 22 بهمن قم انداخت که در سال 91 عده‌ای تندرو سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی را نیمه تمام گذاشتند و به شأن نماینده شهر خود که در جایگاه ریاست مجلس نیز قرار داشت، خدشه وارد کردند.

وی ادامه داد: انجام اینگونه رفتارها که از سوی نیروهای خودسر موسوم به گروه فشار و افرادی که خود را صاحب انقلاب می‌دانند، برخلاف مبانی انقلاب اسلامی است. نماینده بناب در مجلس، تصریح کرد: متأسفانه گروهی در کشور وجود دارند که هرگاه منافع خود را در خطر می‌بینند، اقدام به کارهای خلاف شأن ملت ایران و خلاف رفتار اجتماعی می‌کنند. به گفته باقری، این‌گونه رفتارهای افراط‌گرایانه باعث آزردگی خاطر مقام معظم رهبری و افراد دلسور نظام می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه «حمله به نماینده مجلس مغایر با جمهوریت و اصل آزادی بیان است»، اظهار کرد: اتفاقی که در شیراز که مهد فرهنگ و تمدن است، رخ داد دور از انتظار بود. وی بروز این رفتارها را درخور استان فارس ندانست و اظهار کرد: وجود افراد تندرو و افراطی که در گروه‌های فشار رشد کرده‌اند، باعث می‌شود مردم شیراز و استان فارس در آینده با مشکل مواجه شوند. استاندار شیراز که مسئول امنیت استان است باید پاسخگوی حمله به نماینده تهران باشد

نماینده بناب در مجلس، با بیان اینکه «مسئولان وزارت کشور باید پاسخگوی حادثه شیراز باشند»، گفت: استاندار شیراز که مسئول امنیت استان است و مسئولان سیاسی و امنیتی شیراز باید پاسخگوی این رفتار باشند. باقری افزود: مسئولان استانی باید دقت داشته باشند که چنین حوادثی باعث دید منفی مردم به این استان‌ها می‌شود و از رشد فرهنگی و توسعه اجتماعی جلوگیری می‌کند. وی با بیان اینکه «اگر با افراد تندروی که در قم اقدام به قطع سخنرانی رئیس مجلس کردند، برخورد می‌شد، امروز شاهد توهین به نماینده مجلس نبودیم»، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در برخورد با عناصر تندرو آن طور که باید وارد نشد و نتواست با این گروه‌ها و جریان‌های افراطی برخورد قاطعانه داشته باشد و این کار باعث شد عناصر تندرو جری‌تر شوند.

علی مطهری نماینده تهران در مجلس که بعد از ظهر دوشنبه برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود، به محض ورود به فرودگاه شیراز، مورد هجوم نیروهای خودسر قرار گرفت و مورد ضرب و شتم واقع شد. به دنبال این ماجرا علی مطهری راهی کلانتری شد. در حالی که دانشجویان منتظر مطهری در سالن دانشگاه با شعارهای خود او را دعوت کرده و منتظر حضور او بودند، تعدادی موتورسوار دور کلانتری محل حضور مطهری تجمع کردند تا از انتقال مطهری به دانشگاه جلوگیری کنند.