به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۶ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۷۲۵۲۰

ژاپن در اندیشه عضویت دائم در شورای امنیت

گروه بين الملل: نخست‌وزیر ژاپن خواستار اصلاح فوری سازمان ملل شد و تمایل ژاپن را برای تبدیل شدن به عضو دائم شورای امنیت اعلام کرد.
ژاپن در اندیشه عضویت دائم در شورای امنیت
شینزو آبه، در سمپوزیوم دانشگاه سازمان ملل در توکیو به مناسبت هفتادمین سالروز تشکیل سازمان ملل گفت: درباره اصلاح شورای امنیت، دیگر زمان بحث و گفت‌وگو نیست. هم‌اکنون زمان آن است که ما به نتایج قاطعی دست یابیم. وی تاکید کرد: ژاپن با اعتقاد بر اینکه هر روز به دستاوردهای بیشتری دست می‌یابد، آماده ایفای نقش عضویت دائم در شورای امنیت است. این رویه‌ ژاپن تاکنون بوده است و در آینده نیز به همین روش ادامه می‌دهد.

وي با توجه به اینکه امسال هفتادمین سال پایان جنگ جهانی دوم است، گفت: ما با اظهار تاسف عمیق نسبت به این جنگ، توسعه پس از جنگ خودمان را برای ساختن کشوری لیبرال و دموکرات که قوانین حقوق بشر و اجرای قانون را تایید می‌کند، اختصاص می‌دهیم.
وی افزود: هدف ما همواره این بوده است که به عنوان کشوری که می‌تواند صلح، ثبات توسعه و سعادت را در منطقه آسیا - اقیانوس آرام و جهان برقرار کند، رشد کنیم.

شینزو آبه گفت که همکاری و تشریک مساعی با سازمان ملل یکی از اصول اولیه تشکیل‌دهنده سیاست وی با عنوان «همکاری پویا در صلح» بر مبنای اصول همکاری بین‌الملل است.
مرجع : ايسنا