کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ژاپن در اندیشه عضویت دائم در شورای امنیت

ايسنا , 26 اسفند 1393 ساعت 15:55

گروه بين الملل: نخست‌وزیر ژاپن خواستار اصلاح فوری سازمان ملل شد و تمایل ژاپن را برای تبدیل شدن به عضو دائم شورای امنیت اعلام کرد.


شینزو آبه، در سمپوزیوم دانشگاه سازمان ملل در توکیو به مناسبت هفتادمین سالروز تشکیل سازمان ملل گفت: درباره اصلاح شورای امنیت، دیگر زمان بحث و گفت‌وگو نیست. هم‌اکنون زمان آن است که ما به نتایج قاطعی دست یابیم. وی تاکید کرد: ژاپن با اعتقاد بر اینکه هر روز به دستاوردهای بیشتری دست می‌یابد، آماده ایفای نقش عضویت دائم در شورای امنیت است. این رویه‌ ژاپن تاکنون بوده است و در آینده نیز به همین روش ادامه می‌دهد.

وي با توجه به اینکه امسال هفتادمین سال پایان جنگ جهانی دوم است، گفت: ما با اظهار تاسف عمیق نسبت به این جنگ، توسعه پس از جنگ خودمان را برای ساختن کشوری لیبرال و دموکرات که قوانین حقوق بشر و اجرای قانون را تایید می‌کند، اختصاص می‌دهیم.
وی افزود: هدف ما همواره این بوده است که به عنوان کشوری که می‌تواند صلح، ثبات توسعه و سعادت را در منطقه آسیا - اقیانوس آرام و جهان برقرار کند، رشد کنیم.

شینزو آبه گفت که همکاری و تشریک مساعی با سازمان ملل یکی از اصول اولیه تشکیل‌دهنده سیاست وی با عنوان «همکاری پویا در صلح» بر مبنای اصول همکاری بین‌الملل است.


کد مطلب: 72520

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/72520/ژاپن-اندیشه-عضویت-دائم-شورای-امنیت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir