به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۲ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۷۲۸۳۱

جریمه 90 دلاری داعش برای جشن نوروز

گروه بین الملل: گروه داعش در موصل عراق برگزاری هر گونه آیین به مناسبت نوروز را ممنوع کرده و برای آن 90 دلار جریمه تعیین کرده است.
جریمه 90 دلاری داعش برای جشن نوروز
داعش در منطقه موصل و همزمان با برگزاری آیین های نوروز از سوی کردهای ساکن موصل و مناطق اطراف آن با برگزارکنندگان آیین چهارشنبه سوری مقابله کرده و 65 نفر از آنها را دستگیر کرده است. صدها نفر ار کردهای موصل به مناسبت چهارشنبه سوری آتش برپا کرده بودند که از میان آنها 65 نفر دستگیر شده اند. مجازات تعیین شده برای افراد دستگیر شده پرداخت 90 دلار جریمه بوده است. همچنین دادگاه داعش حکم داده این 65 نفر علاوه بر پرداخت جریمه مالی باید از کار خود توبه کنند و برای آزادی خود 3 سوره از قرآن را حفظ کنند.

مجازات داعش برای برگزاری آیین نوروز در حالی است که در سده های گذشته بسیاری ازمسلمانان منطقه اعم از شیعه و سنی و کرد و... آیین نوروز را به عنوان یک سنت تاریخی ایرانی جشن گرفته و آن را پاس داشته اند. عید نوروز علاوه بر ایران از سوی بسیاری از مردم خاورمیانه و آسیای مرکزی و قفقاز و ترکیه جشن گرفته می شود.

این آیین مهم ترین آیین سالانه بسیاری از مردم منطقه است که غالب آنها مسلمان هستند و در سده های گذشته هیچ احساس تناقضی میان این آیین زیبای تاریخی با دین اسلام نداشته اند.