به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۷۲۹۴۱

عوامل تبدیل اختلالات شناختی به زوال عقل

گروه علمی: نتایج یک پژوهش مروری در دانشگاه لندن نشان می‌دهد دیابت یکی از عوامل پیشروی احتمالی اختلالات شناختی خفیف به سوی زوال عقل است.
عوامل تبدیل اختلالات شناختی به زوال عقل
این پژوهش که نتایج آن در مجله American Journal of Psychiatry منتشر شده است، 62 پژوهش پیشین را مورد بازبینی قرار داد تا مشخص کند چه چیزهایی می‎توانند خطر تبدیل اختلالات شناختی خفیف به زوال عقل باشند.
در این پژوهش‌ها، حدود 16 هزار مبتلا به اختلالات شناختی خفیف شرکت کرده بودند. نتایج تحقیقات حاکی از آن بود که دیابت از عواملی است که پیشروی اختلالات شناختی خفیف به زوال عقل را افزایش می‎دهد.

همچنین افرادی که افسردگی دارند در معرض خطر پیشرفت اختلالات شناختی خفیف به زوال عقل هستند. بر اساس نتایج این پژوهش از سویی دیگر، افرادی که در طول زندگی به میزان زیادی نوشیدنی‎های الکلی مصرف می‎کنند، بیشتر در معرض خطر تبدیل اختلالات شناختی خفیف به زوال عقل قرار دارند.

اگر چه در حال حاضر درمان قطعی برای زوال عقل وجود ندارد اما به گفته پژوهشگران، بهترین راه کاهش خطر این بیماری، داشتن رژیم غذایی مدیترانه‎ای سرشار از ماهی‎های چرب و سبزیجات، حفظ تحرک فیزیکی، مصرف نکردن سیگار و بررسی منظم فشار خون است.
مرجع : ایسنا