به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۴ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۷۳۴۳۵

پیام های تسلیت مراجع و وزرا به خاتمی

پیام های تسلیت مراجع و وزرا به خاتمی
پیام آیت الله صانعی
«إِنَّا للهِ وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ»
جناب حجة الاسلام والمسلمین آقای دکتر سید محمد خاتمی (دام عزّه و توفیقه)
فوت والده مکرمّه حاجیه خانم ضیایی (رحمة‌الله علیها) موجب تأسف و تأثر گردید، آن مرحومه سالیان متمادی با سکن و مودتش برای همسر فاضل و متقی خود مرحوم آیت‌الله سیدروح الله خاتمی (قدس سرّه) تکیه گاهی مطمئن در فعالیت‌های اجتماعی و مبارزات انقلابی بود که با تحمل همه مرارت‌ها و مشقت‌ها توانست فرزندان صالح و شایسته‌ای مخصوصاً حضرتعالی که برای ترویج اسلام و سیاست‌های عقلانیش صدمات و مظلومیت‌ها کشیده و می‌کشید را تربیت نماید طاب ثراها و جعل الجنة مکان‌ها و مأواها.
اینجانب مصیبت وارده را به حضرتعالی و همه بستگان سببی و نسبی تسلیت عرض نموده و از خداوند جلّت عظمته برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن بانوی متقیه غفران و رحمت الهی و حشر با حضرت زهرا (سلام الله علی‌ها) را خواستارم. قم المقدسة- یوسف صانعی

پیام معاون اول رییس جمهور 

متن پیام اسحاق جهانگیری بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمحمد خاتمی
درگذشت مادر مکرمه و مومنه جنابعالی موجب تاسف و تالم خاطر گردید. اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت به خاندان محترم خاتمی، آمرزش و رحمت الهی را برای آن بانوی بزرگوار و سلامتی و شکیبایی را برای همه بازماندگان بویژه حضرتعالی مسالت دارم.


تسلیت شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان رییس جمهور

جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی
خبر درگذشت بانوی فرهیخته و فاضله سرکار خانم سکینه ضیایی مادر گرامی و فداکارتان به فاصله کوتاهی از مصیبت از دست دادن خواهر بزرگوارتان موجب تالم و تاثر گردید.
در آستانه میلاد با سعادت زهرای اطهر (س) و هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن از درگاه احدیت برای حضرتعالی و خاندان معزز خاتمی صبر و اجر مسالت می نمایم. روحشان شاد و قرین رحمت الهی باد.

تسلیت وزیر بهداشت

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون
جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای سیدمحمد خاتمی
همکار ارجمند جناب آقای دکتر سید محمد رضا خاتمی
درگذشت والده مکرمه و گرانقدرتان، موجب تألم و تأثر گردید. اینجانب مصیبت وارده را به بیت مکرم مرحوم آیت‌الله خاتمی و مردم شریف استان یزد تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن بانوی مکرمه، رحمت و مغفرت الهی و برای خاندان معزز صبر و شکیبایی مسالت می‌نمایم
دکتر سیدحسن هاشمی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر سید محمد خاتمی
با کمال تاسف و تاثر درگذشت والده مومنه و پرهیزکارحاجیه خانم ضیایی اردکانی را به حضرتعالی و خانواده محترم تسلیت گفته ، برای آن مرحومه رحمت و غفران الهی و برای جنابعالی و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم .

تسلیت دختران موسوی به خاتمی ها

کوکب، زهرا و نرگس موسوی در پیامی خطاب به سیدمحمد خاتمی، با ابلاغ تسلیت خانواده ی خود، نوشتند: برایتان از خداوند صبر و اجر خواهانیم. ان شاءالله روح مادر با ائمه اطهار محشور شده و قرین رحمت الهی گردد.

پیام عبدالله نوری

برادر گرانقدر و اندیشمند فرزانه حضرت حجة الاسلام و المسلمین جناب آقای خاتمی زید عزه العالی
با ابراز تأثّر و اندوه، رحلت والده ماجده جنابعالی را خدمت آن برادر بزرگوار، جناب مهندس علی خاتمی، جناب دکتر محمد رضا خاتمی و خواهران ارجمندتان و خاندان معزّز خاتمی صمیمانه تسلیت می گویم.
برای مردان بزرگی چون شما که در عرصه عمل اجتماعی و ایفای تکلیف ملی و رسالت جهانی، کارنامه درخشانی را از حسن تدبیر و توفیق خدمت به مردم نجیب و عزت جهانی ایران بجای گذارده‌اید و در دفاع از حریم حقیقت و آزادی و اندیشه والای انسانی و اسلامی، خون دل‌ها خورده و مظلومیت‌های فراوانی را به جان پذیرا بوده‌اید، غم از دست دادن مادری غیور و مهربان، اندوه مضاعفی است که دست تقدیر الهی رقم زده است.
والد ارجمند جنابعالی، مرحوم آیت الله روح الله خاتمی طاب ثراه، روشن ضمیری بود که عمری را در راه احیاء اندیشه اسلامی مصروف داشت و در ابراز شفقت فراگیر بر خلق خدا، زبانزد همگان بود. توفیقات آن فقیه مجاهد، پس از عنایات الهی مستظهر به پشتوانه مستمر و اتکاء روحی و همراهی همسری آگاه و فرهیخته ای پاکباز همچون والده رفیع القدر جنابعالی بوده است. اینجانب مطمئن ام صبر و پایداری شما که خود نمونه پایمردی در عقبه‌های گوناگون بوده‌اید، در این مصیبت جانکاه نیز به استواری هرچه تمام تر پابرجا خواهد بود. از درگاه خداوند تبارک و تعالی برای روح پر فتوح مادر مهربانتان آرامش و رحمت واسعه الهی و برای جنابعالی و خانواده بزرگ خاتمی صبر و اجر و سلامتی و عزت مسألت دارم.