کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عباس: اسرائیل را به دادگاه کیفری می بریم

ایسنا , 17 فروردين 1394 ساعت 12:49

گروه بین الملل: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد: اگر اسرائیل درآمدهای مالیاتی فلسطین را بازنگرداند رهبران فلسطینی به دادگاه کیفری بین الملل مراجعه می‌کنند.


محمود عباس در مراسم افتتاح بوستان استقلال در رام الله گفت: اسرائیل دارایی‌های فلسطین را با کسر یک‌سوم به ما تحویل داد و ما به آنها گفتیم که این مبلغ را نمی‌خواهیم چراکه این کل مبلغ دارایی فلسطین است نه لطفی از سوی شما پس تصمیم گرفتیم آن را بازگردانیم.
وی تهدید کرد: اگر اسرائیل بخواهد به مصادره درآمدهای مالیاتی فلسطین ادامه دهد به دادگاه کیفری بین الملل می رویم. عباس ادامه داد: مسائل دیگری هم هست که ما در دادگاه کیفری مطرح خواهیم کرد که حمله به نوار غزه و شهرک سازی‌ها در راس آن مسائل هستند و در حال حاضر رهبران فلسطینی در حال بررسی این مسائل برای طرح آن در زمان مناسب در دادگاه کیفری هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد پس از اینکه اسرائیل دارایی‌های فلسطین را با کسر یک‌سوم تحویل داد، ما آن را بازگردانیم. رژیم صهیونیستی ماه مارس گذشته اعلام کرد درآمدهای مالیاتی فلسطین بالغ بر صدها میلیون دلار را بازمی‌گرداند. این رژیم در آغاز سال جاری میلادی درآمدهای مالیاتی فلسطین را در واکنش به پیوستن فلسطینی‌ها به دادگاه کیفری بلوکه کرد. فلسطین ابتدای ماه آوریل گذشته عضو دادگاه کیفری بین الملل شد که به فلسطین اجازه پیگرد مسئولان اسرائیلی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و سایر جنایات را می‌دهد.

درآمدهای مالیاتی فلسطین در حدود 175 میلیون دلار در ماه است که نزدیک به 70% کل درآمد ملی فلسطین را تشکیل می‌دهد. حجم دارایی‌های بلوکه شده فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در سه ماه گذشته افزایش یافته و به 2.5 میلیارد شِکِل رسیده است. عباس درباره وضعیت اردوگاه یرموک نیز گفت: اتاق‌های بحران در سازمان آزادی‌بخش فلسطین با هدف توقف رنج و سختی فلسطینیان در اردوگاه یرموک تشکیل شده‌ است.

عباس در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در واکنش به ادامه درگیری‌ها میان پناهندگان فلسطینی اردوگاه یرموک با اعضای داعش خواستار ایجاد راه‌حلی برای حمایت از این پناهندگان شد. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: حوادث چند روز گذشته اردوگاه یرموک مصیبتی بزرگ برای مردم ماست که فلسطینی‌ها آن را نمی‌خواهند و علت بروز آن نبوده‌اند. عباس در ادامه تاکید کرد: ما در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم و همین‌طور نمی‌خواهیم کسی در امور داخلی ما دخالت کند.

وی تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم راه‌حلی برای آرام کردن مردم بیابیم و از آنان در برابر این مشکل حمایت کنیم. پیش از این سازمان آزادی‌بخش فلسطین در دمشق از بیرون کردن نزدیک به 2000 فلسطینی مقیم این اردوگاه طی دو روز گذشته و انتقال آنان به یکی از محله‌های مجاور خبر داده بود. گروه تروریستی داعش چهارشنبه گذشته از شهر حجرالاسود به اردوگاه یرموک یورش برد. احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز گفت: هیاتی از سوی این سازمان طی 24 ساعت آینده به سوریه می‌رود تا به درگیری‌های اردوگاه یرموک پایان دهد.


کد مطلب: 73690

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/73690/عباس-اسرائیل-دادگاه-کیفری-می-بریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir