به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۰۳
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۷۳۷۵۳
خودروی گوگل نمونه یه خودرو آینده نگرانه است

آشنایی با خاص‌ترین خودروهای آینده/ تصاویر

گروه فناوری: صنعت خودرو در یک قرن گذشته پیش رفت های زیادی داشته است. خودروهایی که زمانی وسایل نقلیه بزرگ و بد شکل و البته لوکس! محسوب می‌شدند و تنها عده کمی از افراد جامعه توانایی خرید و استفاده از آنها را داشتند امروزه به اصلی‌ترین وسیله نقلیه جوامع امروزی تبدیل شده است.
از آنجایی خودروها امروزه نقش پررنگی در زندگی افراد دارند، مهندسین این صنعت دائماً در تلاش هستند تا با طراحی‌های جدید و استفاده از تکتولوژی های روز خودروهایی جدیدنز و مناسب تر برای خریداران طراحی و تولید کنند.
دز سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی از سوی شرکت‌های سازنده برای تولایید خودروهای آینده نگرانه و خاص صورت گرفته است که بتوانند در سال‌های آینده پاسخگوی نیازهای احتمالی خریداران و رانندگان باشند. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم داشت به برخی از خاص‌ترین خودروهای آینده نگرانه.

مرسدس بنز BIOME



مرسدس بنز از جمله خودروهایی است که معمولاً در جبهه اول استفاده از تکنولوژی در وسایل نقلیه قرار دارد. در آخرین دستاوردها این شرکت هدف مرسدس بنز نه تنها تغییر در شکل ظاهری خودروها بوده بلکه هدف تغییر در نحوه ساخت خودرو است. BIOME برای اولین با در نمایشگاه طراحی‌های نو خودرو در لس آنجلس به نمایش در آمد. نکته قابل توجه در مورد BIOME این است که نگرش طراحی این خودرو بر خلاف تولید در خط تولید کارخانه به سمت تولید خودرویی است که قابلیت رشد داشته باشد. در واقع بدنه BIOME از ماده ای طبیعی و که در آزمایشگاه کشت می‌شود ساخته خواهد شد که از فلزات سبک تر و مقاوم تر است و قابلیت و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

تویوتا iRoad



یکی از کانسپت هایی که بسیاری از خودروسازان بزرگ را وسوسه می‌کند خودروهای تک سزنشین یا دو سرنشین کوچک و آینده‌نگرانه هستند. این خودروهای معمولاً طراحی بسیار کوچکی داشته و مناسب برای فضای های گذرگاه های شلوغ شهری هستند. تویوتا نیز یک طرح این چنینی با نام iRoad دارد که آن را بهترین گزینه برای فضاهای کوچک شهری و ترافیک نامگزاری کرده. کارشناسان تویوتا معتقدند iRoad تقربا طرحی ما بین خودروی سواری و موتور سیکلت بوده که البته از نظر امنیتی و راحتی کاربر بسیار فراتر از یک موتورسییکلت است.

کیا پاپ



یکی از فاکتورهای برجسته ای که خودروسازان امروزی در طراحی و تولید خودرو به آن توجه زیادی می‌کنند کم مصرف بودن خودروها و آلایندگی کمتر است. خطر کم شدن سوخت‌های فسیلی در سال‌های اخیر باعث بروز پدیده ای به نام خودروهای الکتریکی شده که رفته رفته به محبوبیت آن ها نیز افزوده می‌شود. راهکار شرکت کره ای کیا برای خودروهای الکتریکی و آینده نگرانه خودروی پاپ است. طراحی خاص و جالب خودرو را تنها می‌توان در فیلم‌های علمی – تخیلی تصور کرد. اما کیا قصد دارد این خودروی جمع و جور و برقی را که بسیار کم مصرف و پربازده است در آینده به تولید انبوه برساند.

تویوتا نوری



تویوتا طرح نوری را برای اولین بار در نمایشگاه ایده‌ای طراحی خودرو در لس آنجلس به نمایش عمومی درآورد. یکی از نکاتی که این خودرو را متمایز می‌کند رویکرد خاص در طراحی بدنه آن است. بدنه و شاسی این خودرو دو بخش جداگانه از خودرو محسوب نشده و در واقع با ساختارهای داخلی در هم تنیده شده‌اند. این بدین معنی است که در ساخت نوری از مواد اولیه کمتری استفاده می شود و در نتیجه هزینه ساخت کمتر و وزن نهایی خودرو سبک تر خواهد بود. در طراحی بدنه این خودرو نیز می‌توان از سلول‌های خورشیدی استفاده کرد تا به عنوان منبع کمکی نیرو برای وسایل نقلیه عمل کنند.

کادیلاک Aera



کادیلاک Aera پاسخ جنرال موتور به نیاز برای طراحی و ساخت یک خودروی لوکس، قابل اعتماد و زیبا با ظاهری آینده نگرانه است. کادیلاک Aera طراحی بسیار سبک درد و به ویژگی‌های ایرودینامیکی آن توجه بسیار زیادی شده تا خودرو حداکثر بازده نیرو و کمترین هدر رفت انرژی را داشته باشد. بدنه نیز از متریالی ساخته شده که در عین سبکی استحکام کافی دارد تا در مقابل ضربات محکم و ناخواسته مقاومت بالایی از خود نشان دهد. سیستم قوای محرکه الکتریکی کادیلاک Aera نیز به صورت نیوماتیک کمترین مصرف انرژی را دارد.

ب ام و GINA



شرکت ب او از سال 2001 تاکنون بر روی طرح خودروی GINA مشغول به کار است. و مدل ها و طرح‌های مختلفی از آن تاکنون در نمایشگاه هاب مختلف عرضه شده که توجهات زیادی را به خود جلب کرده. مهم‌ترین ویژگی GINA جنس بدنه خاص آن است. بر خلاف خودروهای اسپورت دیگر که از فلزات سبک مانند آلومینیوم یا پلیمرهای محکم یا فیبرکربن در بدنه خود بهره می‌برند، GINA از یک روکش خاص بسیار قوی با قابلیت کشسانی که بر روی اسکلت خودروی کشیده شده بهره می‌برد.

خودروهای بدون راننده گوگل



خودروهای بودن راننده گوگل را می‌توان نمونه بک خودروی کاملاً آینده نگرانه دانست. خودرویی که برای حرکت در مسیر و رسیدن به مقصد به دخالت شخص و راننده نیازی ندارد. این خودروهای گوگل با بهره گیری از چندین سنسور و سیستم LIDAR بر روی خودرو و نقشه‌های دقیق ماهواره ای با جزئیات بالا می‌توانند بدون کمک راننده مسیر مورد نظر خود را طی کنند. البته هنوز در مورد استفاده از خودرهای بدون سرنشین بحث ها و مشکلات زیادی وجود دارد اما به صورت کلی ایده آن می تواند بسیار جالب توجه و کاربردی باشد.

F015 Luxury in motion



ایده کلی طراحی این خودروی خاص توسط کمپانی مرسدس بنز ایجاد راحت تزئین و لوکس‌ترین محیط برای یک خودروی سواری جهت آرامش مسافران است. F015 نیازی به راننده نداردو سرنشینان می‌توانند در کابین لوکس و جادار و زیبای آن با دسترسی ب تمام تکنولوژی‌های جدید منتظر رسیدن به مقصد باشند. درهای این خودرو با زاویه 90 درجه برای دسترسی راحت تر باز می‌شوند. بدنه این خودرو ترکیبی از فیبر کربن، پلاستیک فشرده و آلومنیوم است که در عین سبکی مقاومت بالایی دارد. سرنشینان می‌توانند کنترل کامل وسیله نقلیه خود را به کمک یک صفحه نمایش لمسی بزرک در کابین در اختیار داشته باشند.
مرجع : بازارخبر