کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صدها مهاجر در آب های لیبی غرق شدند

26 فروردين 1394 ساعت 9:32

گروه حوادث: موسسه 'نجات کودکان' اعلام كرد در پی غرق شدن قایق مهاجران در آبهای لیبی احتمالا حدود ۴۰۰ مهاجر جان خود را از دست داده اند.


به گزارش بي بي سي، گارد ساحلی ایتالیا ۱۴۴ نفر را روز دوشنبه نجات داد و یک عملیات جستجو از هوا و دریا را به امید یافتن سایر مسافران شروع کرد. گروه "نجات کودکان" گفت که بسیاری از بازماندگان "مردان جوان و احتمالا زیر ۱۸ سال بوده اند." اتحادیه اروپا می گوید که فقط از روز جمعه تاکنون بیش از ۷ هزار مهاجر از مدیترانه نجات داده شده اند. بازماندگان می گویند که تازه ترین حادثه پس از آن روی داد که قایق بزرگی حامل ۵۵۰ مهاجر یک روز پس از ترک لیبی واژگون شد. اجساد نه نفر از آب گرفته شده اما بازماندگان بیشتری پیدا نشده اند.

میشل پراسپری از گروه "نجات کودکان" ایتالیا گفت که این گروه هنوز سعی دارد دریابد چند نفر سوار کشتی بوده اند. او گفت که با شروع فصل مهاجرت گروه او انتظار ورود مهاجران خیلی بیشتری را دارد. اواخر سال گذشته اتحادیه اروپا عملیات نجات دریایی را محدود کرد چون بعضی استدلال می کردند که این خدمات مشوق مهاجران تازه است. ارقام تازه نشان می دهد که آن سیاست مهاجران را منصرف نکرده است. بیش از ۲۸۰ هزار نفر سال گذشته به طور غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا شدند که بسیاری از آنها از سوریه، اریتره و سومالیا می گریختند. آمار مرگ مهاجرانی که در سال ۲۰۱۴ هنگام تلاش برای رفتن به اروپا در دریا جان باختند حدود ۳۴۰۰ نفر رقم زده می شود.


کد مطلب: 74529

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/74529/صدها-مهاجر-آب-های-لیبی-غرق-شدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir