به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۹ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۷۴۹۰۸

طالبان سه نفر را در ملاء عام کشتند

گروه بین الملل: گروه طالبان در حومه شهر غزنی در جنوب افغانستان سه مرد را به اتهام قتل، در محضر عام اعدام کرده است.
طالبان سه نفر را در ملاء عام کشتند
منابع محلی گفته‌اند که طالبان چندی پیش این سه نفر را به اتهام قتل یک پزشک زن و شوهر او دستگیر کرده بودند و حکم اعدام آنها امروز صبح اجرا شد. ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‌کند، در تماس تلفنی به بی‌بی‌سی گفته که این سه نفر براساس حکم دادگاه این گروه محکوم و از سوی نزدیکان مقتولان با شلیک گلوله "قصاص" شدند. او افزود که تلاش شد که بازماندگان مقتولان این متهمان را "عفو" کنند، اما آنها خواستار "قصاص" بودند.

اما محمدعلی احمدی، معاون والی غزنی، گفته که طالبان با اعدام این سه نفر در حومه شهر غزنی، خواستند که حضور خود را در آن جا به نمایش بگذارند. به گفته او، طالبان با این کار می‌خواهند که در میان مردم فضای "ترس و ارعاب" را حاکم کنند تا خود بتوانند بر آنها مسلط شوند.

معاون والی غزنی می‌گوید که اعدام این سه نفر در غزنی بیانگر "ضعف" نهادهای قضایی در این ولایت نیز است که به گفته او، هنوز این نهادها قادر نیستند به چنین پرونده‌هایی رسیدگی کنند. خبر اعدام این سه نفر در حالی منتشر می‌شود که طالبان چهار نفر دیگر را نیز دیروز در ولسوالی اجرستان ولایت غزنی کشتند. در خبرها گفته شده بود که آنها سربریده شده‌اند. منابع محلی در غزنی گفتند که این چهار نفر از ساکنان غیرنظامی ولسوالی مالستان بودند که چندی پیش از سوی طالبان ربوده شده بودند.
مرجع : بی بی سی