به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۳۰ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۷۵۰۶۳

محاصره کاخ ریاست جمهوری کره‌جنوبی

گروه بین الملل: پلیس کره جنوبی اعلام کرد که به منظور جلوگیری از حمله احتمالی مردم به کاخ ریاست جمهوری در شهر سئول، 13 هزار نیروی نظامی را مسوول محافظت از این مکان کرده است.
محاصره کاخ ریاست جمهوری کره‌جنوبی
به گزارش ایرنا، شب گذشته هزاران معترض به عملکرد دولت کره جنوبی در ماجرای غرق شدن کشتی «سیوول»، که به کشته شدن 304 سرنشین آن منجر شد، با پلیس درگیر شدند. شدت این درگیری ها زمانی بیشتر شد که حدود سه هزار تن از شهروندان معترض قصد پیوستن به خانواده های قربانیان و عزیمت به سمت کاخ ریاست جمهوری را داشتند. پلیس سئول روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل بروز احتمالی اعتراضات مردمی و ادامه اغتشاشات در این شهر، مجبور به استفاده از نیروهای نظامی در اطراف کاخ «پارک گئون هی»، رئیس جمهور این کشور شده است.

بیانیه پلیس کره جنوبی همچنین از برخورد قاطع با افرادی که اقدام به تخریب اموال و نظم عمومی و همچنین ضرب و جرح پلیس کردند، خبر داده است. براساس این گزارش، در درگیری های صورت گرفته، 74 نیروی پلیس مجروح شدند که مجروحیت سه تن از آنان جدی گزارش شده است. یک مقام رسمی پلیس کره جنوبی که به نامش اشاره نشده، اعلام کرد: 72 دستگاه وسیله نقلیه نیروهای امنیتی از سوی معترضین دچار آسیب جدی شد و 368 دوربین مدار بسته در سطح شهر تخریب و به سرقت رفته است.

وی همچنین از دستگیری 100 تظاهر کننده از جمله اعضای خانواده 20 قربانی کشتی غرق شده، در درگیری های شب گذشته خبر داد. دامنه این اعتراضات از آنجا آغاز شد که مردم سئول روز پنجشنبه 27 فروردین و در سالگرد حادثه تلخ کشتی غرق شده با برگزاری مراسمی یاد قربانیان را گرامی داشتند. مردم در اعتراض به عملکرد دولت حتی از ورود «چانگ هنگ ون» نخست وزیر کشور در این مراسم ممانعت کردند.

کشتی مسافربری «سیوول» کره جنوبی با 475 سرنشین که 325 تن آنان دانش آموز بودند هنگام عزیمت به یک سفر تفریحی در جنوب این کشور به دلایل نامعلومی غرق شد و 304 تن از سرنشینان آن کشته شدند. از زمان وقوع این حادثه تاکنون، انتقادها از رییس جمهوری کره جنوبی و مسوولین این کشور همچنان ادامه دارد و مردم این کشور معتقدند که تاخیر در شروع عملیات امدادرسانی، این حادثه تلخ را رقم زده است. این موضوع حتی باعث شده مردم، دولت پارک گئون هی را به فساد مالی و زدوبندهای سیاسی در جریان این ماجرا متهم کنند.