به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۵ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۷۵۶۶۹

نيکول کیدمن به دنیای ژنتیک پا گذاشت

گروه فرهنگی: نیکول کیدمن بعد از سال‌های دوری از صحنه تئاتر لندن، قصد دارد با ایفای نقش در یک نمایش با موضوع علم ژنتیک به صحنه تئاتر وست‌اند شهر لندن بازگردد.
بعد از گذشت ۱۷ سال از تأثیر و درخشش بر صحنه تئاتر وست‌اند لندن و کمی بعد در تئاتر برادوی نیویورک با نمایش «اتاق آبی» اثر دیوید هار، نیکول کیدمن قصد دارد به صحنه تئاتر وست‌اند لندن بازگردد.هفته گذشته خبری مبنی بر حضور کیدمن در نقش اول نمایش «عکسبرداری ۵۱» اثر آنا زیگلر منتشر شد. این نمایش قرار است از روز ۵ ماه سپتامبر (۱۴ شهریورماه) در سالن تئاتر نوئل کوارد در وست‌اند شهر لندن اجرای خود را آغاز کند.این نمایش، به بعد از ماجرای اولین پیشرفت تعیین‌کننده در تحقیقات نشان دادن DNA از طریق اشعه ایکس و زندگی روزالیند فرانکلین با بازی نیکول کیدمن می‌پردازد.

فرانکلین محقق کالج پادشاهی شهر لندن اولین کسی بود که ساختار نردبانی پیچ‌دار DNA را کشف کرد.روزالیند فرانکلین در سال ۱۹۵۸ و در سن ۳۸ سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت. با وجود نقش تعیین کننده فرانکلین در کشف DNA، سهم او در این پروسه علمی توسط فرانسیس کریک، جیمز واتسون و موریس ویلکینز نادیده گرفته و نام او برای جایزه نوبل ۱۹۶۲ حذف و این جایزه به صورت مشترک به کریک، واتسون و ویلکینز اهدا شد.