به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۷۵۷۸۳

حامد بهداد: موافق مستقل شدن نیستم

گروه فرهنگی: بازیگر فیلم سینمایی جرم، با انتقاد از برگزاری بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به صورت مستقل، گفت: این شکل برگزاری باعث از دست رفتن شور و هیجان جشنواره می شود.
حامد بهداد: موافق مستقل شدن نیستم
حامد بهداد اظهار کرد: هر چند بسیاری از سینماگران از این جداسازی جشنواره استقبال کرده اند؛ اما به نظر من جشنواره تمرکز خود را از دست داده است و اگر به شکل سابق بخش بین الملل با سینمای ملی برگزار می شد بهتر و تاثیرگذارتر بود. وی با اشاره به اینکه این شکل برگزاری جشنواره خیلی در دنیا مرسوم نیست، افزود: وقتی جشنواره ای پس از سال ها که در یک زمان مشخص در حال برگزاری است، تغییر کرد، تا جا افتادن بین سینماگران دنیا، زمان بسیاری خواهد برد؛ مضاف بر اینکه هزینه های بیشتری را هم برای وزارت ارشاد در پی خواهد داشت.

بهداد، با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره به سبک گذشته را بیشتر می پسندد، گفت: یکی از مهمترین ویژگی های جشنواره فیلم فجر حضور بسیار زیاد و پرشور هنرمندان، اهالی رسانه و منتقدان با سلیقه های مختلف در آن است، اما آنچه در بخش بین الملل جشنواره می بینیم خیلی خبر از آن شور و هیجان وجود ندارد. این بازیگر سینما و تلویزیون درمورد این که برگزاری بخش بین الملل جشنواره به صورت مستقل می تواند به ساخت فیلم های مشترک میان ایران و کشور های همسایه منجر شود، اظهار کرد: خیلی به این موضوع فکر نکرده ام، اما احساس می کنم راه های بسیاری برای تولید مشترک در سینمای ایران با کشور های منطقه وجود دارد و حتما نیاز به جدا کردن بخش بین الملل از سینمای ملی جشنواره فجر نیست.

بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 5 اردیبهشت در پردیس سینمایی ملت آغاز و تا 12 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. در این دوره از جشنواره 42 فیلم در سه بخش سینمای سعادت (مسابقه فیلم های سینمایی جهان) ، جلوه گاه شرق ( فیلم های کشورهای اسلامی و منطقه) و هنر و تجربه رقابت می کنند.
مرجع : ایرنا