به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۷۵۷۹۷

خباز: پرداختن به پولهای‌کثیف از واجبات است

گروه سیاسی: عضو حزب اعتماد ملی گفت: پرداختن به بحث پول های کثیف از واجبات است لذا به اعتبار مجلس و اعتماد مردم به دولت مردان و منتخبین خود کمک و از پول سالاری جلوگیری می کند.
خباز: پرداختن به پولهای‌کثیف از واجبات است
محمدرضا خباز در گفتگو با ایسکانیوز پیرامون پول‌های کثیف اظهار داشت: مسئله پول سالاری در انتخابات متأسفانه افزایش یافته و درگذشته نیز تذکراتی نسبت به آن پدیده داده شده است چرا که بارها شاهد این بودیم که برخی با خرید رای، قصد ورود به عرصه‌های انتخاباتی را داشتند. وی افزود:صرفا به وقوع این گونه تخلفات تذکر داده شده اما اینکه این پولها در سرنوشت انتخابات موثر واقع می شد یا خیر ارزیابی نداشتیم.اما ما را متهم به تهمت زدن می‌کردند.

وی با بیان اینکه در زمانی که نسبت به تخلفات مالی در انتخابات تذکری داده شد به ما انگ سیاسی می زدند، گفت: پس از مدتی وزیر کشوری که خود اصولگرا و از چهره های شاخص و شناخته شده جریان اصولگرایی است بعد از اعتراف معاون اول رئیس جمهور دولت نهم و دهم کم کم زمینه را برای طرح موضوع مناسب دید و نسبت و ورود پول های کثیف هشدار داد.

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: مجلس باید به عنوان یک نهاد نظارتی پیگیر موضوع باشد که تا چه حد برای مبارزه به آن در محافل سیاسی به بحث و بررسی پرداخته شده‌ و اگر واقعیت دارد اثرش چقدر است.

خباز با اشاره به حضور وزیر کشور در مجلس برای پاسخگویی به ورود پولهای کثیف در انتخابات گفت: مجلس به عنوان نهاد نظارتی از وزیر کشور خواسته که در مجلس برای توضیح حاضر شود لذا این واقعیت انکارپذیر نیست و وزیر دادگستری هم این مسئله را تأیید کرد.

عضو حزب اعتماد ملی گفت: اگر زمانی که خطر ورود افراد با پول به انتخابات تذکر داده شد اقدام لازم صورت می گرفت راحت تر می توانستیم جلوی آن را بگیریم؛ پرداختن به بحث پول های کثیف از واجبات است لذا به اعتبار مجلس و اعتماد مردم به دولت مردان منتخبین آنها کمک و از پول سالاری جلوگیری می کند.