به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۷۵۸۰۴

علاقه کرو به یک مذهب خاص

گروه فرهنگی: دوستی راسل کرو با تام کروز باعث شده تا این بازیگر استرالیایی هم به ساینتولوژی علاقه‌مند شود.
علاقه  کرو به یک مذهب  خاص
راسل کرو می‌گوید دوستی‌اش با تام کروز باعث شد او مطالعات بیشتری درباره ساینتولوژی بکند. این بازیگر درباره حس کنجکاوی خود نسبت به این مکتب صحبت کرد و گفت: از همان وقتی که کودک جوانی بودم علاقه زیادی به مذهب داشتم. کرو که کروز را از طریق دوستی‌اش با نیکول کیدمن، وقتی او با کروز ازدواج کرده بود، می‌شناسد در ادامه گفت: داشتیم کمی وقت با هم سپری می‌کردیم برای همین فکر کردم می‌توانم بیشتر درباره چیزهایی که او به آن‌ها علاقه دارد اطلاعات کسب کنم. در مغازه ویدیو فروشی فیلمی درباره ساینتولوژی پیدا کردم و آن را تماشا کردم. آن‌قدرها هم حاوی اطلاعات نبود اما مساله را با تام مطرح کردم و به نظرم خیلی جالب رفتار کرد. سعی نکرد یک جفت کفش به من بفروشد. فقط گفت اگر این مساله‌ای است که توجه تو را جلب کرده، خودت دنبالش را خواهی گرفت و فکر می‌کنم این اتفاق درباره هر نوع مذهب و آیینی می‌تواند بیفتد، اگر کشف خود انسان باشد.

این اولین باری نیست که کرو علاقه خود را نسبت به ساینتولوژی بیان کرده است. او سال ۲۰۰۵ هم در مصاحبه‌ای با مجله اینترویو گفته بود که به همراه تماشا کردن چند ویدیو، او یک کتاب راهنما نوشته ال رون هابارد، موسس این آیین را هم خوانده بود. او به مجله گفته بود: این مذهب برای کسانی که احساس می‌کنند نیازمند یک زمین محکم زیر پای‌شان هستند عالی است، کسانی که احساس می‌کنند دنیا از دست‌شان فرار کرده است. من این مساله را با ساینتولوژیست‌ها در میان گذاشتم و آن‌ها هم مخالفت نمی‌کنند.

یک داستان انفجاری در سال ۲۰۱۱ که در نیویورکر به چاپ رسید، به بررسی روابط بسیار نزدیک بین هالیوود و ساینتولوژی پرداخت. جذب کردن شخصیت‌های محبوب و شناخته‌شده هالیوودی به سمت این آیین همیشه یکی از کارهای اصلی این کلیسا بوده است؛ کلیسایی که در پایان دهه ۱۹۶۰ اولین مرکز سلبریتی‌های خود را در هالیوود راه‌اندازی کرد.

ساینتولوژی یا مکتب علم گرایی، مجموعه‌ای از تعالیم است که رون هابارد (یا ال رون هابارد) نویسنده داستان‌های علمی تخیلی آن را توسعه بخشید. علم گرایی به معنای اعتقاد به لزوم محوریت علوم تجربی و روش تجربی در همه شئون زندگی است. بزرگ‌ترین مخالفان این آیین در ایالات متحده را مسیحیان معتقد و اعضای سابق کلیسای ساینتولوژی تشکیل می‌دهند. بسیاری معتقدند این آیین تنها برای درآمدزایی ایجاد شده‌است. کلیسای ساینتولوژی به شدت در برابر نوشته‌های مخالف خود واکنش نشان می‌دهد و با استفاده از کپی رایت و ادعای اینکه مخالفان، اسرار این دین را فاش کرده‌اند با به دادگاه کشاندن بسیاری از مخالفان آنها را خاموش کرده‌است. همچنین تعدادی قتل هم به طرفداران این دین نسبت داده می‌شود.

چند سال پیش انتشار خبر اعتقاد تام کروز به این آیین با سروصدای زیاید روبه رو شد و جدایی او از هر دو همسرش را نیز به تصمیم کلیسا مرتبط می‌دانند. ساینتولوژی در برخی کشورها به طور رسمی مذهب شمرده می‌شود و برخی از کشورها از جمله فرانسه آن را صرقا یک فرقه خوانده‌اند​.
مرجع : مهر