به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۷:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۷ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۷۵۹۰۲

نکاتی برای افزایش عمر باتری کروم‌بوک

گروه علمی: کروم‌بوک ها به واسطه استفاده بهینه سیستم عامل کروم از سخت افزار دستگاه نسبت به رایانه های ویندوزی یا مک از عمر باتری بهتری برخوردار هستند. با این وجود، بکارگیری برخی اقدام های ساده می تواند هرچه بیشتر بر عمر باتری این لپ تاپ ها اضافه کند.
نکاتی برای افزایش عمر باتری کروم‌بوک
خاموش کردن بلوتوث
اگر به طور مداوم از بلوتوث استفاده نمی کنید غیر فعال کردن آن به افزایش عمر باتری کروم‌بوک کمک می کند. در منو Options کروم و در آدرس Settings > Advanced Settings به تنظیمات بلوتوث دسترسی خواهید داشت. به خاطر داشته باشید همواره با استفاده از بخش جستجو در بالای منو تنظیمات و تایپ هر آن چه مد نظر دارید می توانید به سرعت ویژگی مد نظر خود را بیابید و به عنوان مثال دوباره بلوتوث را فعال کنید.
خاموش کردن وای فای
شاید خاموش کردن وای فای در یک کروم‌بوک اندکی عجیب باشد زیرا این لپ تاپ ها برای انجام بسیاری از وظایف خود نیازمند اتصال دائم به اینترنت هستند. اما اگر به شارژ باتری خود نیاز دارید می توانید با غیر فعال کردن این ویژگی همچنان به صورت آفلاین از اپلیکیشن هایی مانند جیمیل، گوگل داکس و بسیاری اپلیکیشن های دیگر استفاده کنید. هنگامی که بار دیگر به اینترنت متصل شوید سرویس های شما نسخه پشتیبان را با سرورهای گوگل همگام سازی خواهند کرد.

کاهش زبانه های کروم
درباره بستن زبانه های کروم تنبل نباشید. هرچه زبانه های بیشتری باز کنید، حافظه بیشتری توسط دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد که به معنای مصرف هرچه بیشتر نیروی باتری است. روی یک زبانه راست کلیک کرده و بستن زبانه های دیگر را به منظور بستن سریع آنهایی که باز هستند، انتخاب کنید.

کاهش روشنایی نمایشگر
توصیه ای آشکار و ساده به نظر می رسد اما کاهش روشنایی نمایشگر می تواند نقش قابل توجهی در مصرف نیروی باتری کروم‌بوک داشته باشد. اگرچه زیبایی ها با نمایشگری روشن جلوه خاصی دارند اما کاهش نور می تواند عمر بیشتر باتری دستگاه را موجب شود. می توانید روشنایی نمایشگر را روی 50 درصد و یا کمتر بسته به نیاز خود تنظیم کنید.

مدیریت وظایف
کروم‌بوک ها قابلیت هایی اضافی برای صرفه جویی بیشتر در مصرف باتری را نیز در اختیار کاربر قرار می دهند. مدیریت وظیفه کروم اطلاعات مفیدی را ارائه می کند. با باز کردن منو Options و رفتن به آدرس More Tools > Task Manager به این قسمت دسترسی خواهید داشت. سپس منو دیگری با فهرستی از تمامی اپلیکیشن ها و سرویس های فعال در کروم‌بوک خود را مشاهده خواهید کرد.

هر چیزی در کروم‌بوک که از منابع حافظه استفاده می کند بر عمر باتری لپ تاپ شما تاثیرگذار خواهد بود. اگر دستگاه خود را به صورت مستقیم به برق متصل می کنید، مشکلی وجود ندارد اما اگر از باتری استفاده می کنید و با باقیمانده شارژ اندک مواجه شده اید می توانید برخی گزینه ها را برای افزایش عمر آن قربانی کنید.

از طریق مدیریت وظایف می توانید هر سرویسی را غیر فعال کنید اما به خاطر داشته باشید ممکن است با چالش هایی مواجه شوید. اگر به خوبی با اپلیکیشن ها و سرویس ها آشنایی ندارید با احتیاط عمل کنید. با راست کلیک روی هر یک از برنامه های در حال اجرا می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید گرچه برخی از آنها بسیار فنی هستند. همچنین، دسته بندی برنامه های در حال اجرا بر اساس میزان استفاده از حافظه به منظور شناسایی مواردی که بیشترین میزان مصرف را دارند، سودمند است.

از سوی دیگر، برای افزایش عمر باتری کروم‌بوک خود می توانید در حالت مهمان (Guest Mode) از دستگاه استفاده کنید. در این حالت سیستم عامل کروم تمامی افزونه ها و اپلیکیشن هایی که تحت پروفایل اصلی خود نصب کرده اید را بارگذاری نمی کند و در نتیجه بر عمر باتری دستگاه افزوده می شود.
مرجع : تاپ ناز