به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۵۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۹ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۷۶۲۰۰
واکنش عسگری به صدور مجوز اولین اثر رپ‎؛

موسیقی‌ رپ الزاما هتاک نیست

گروه فرهنگی: خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان معتقد است حساسیت در انتشار آزادانه آثار رپ، تنها در متن و ترانه است و آثار متعارف و غیرهتاک باید آزادانه منتشر شوند.
موسیقی‌ رپ الزاما هتاک نیست
حمید عسگری در مورد حاشیه‌های مختلفی که طی سال‌های اخیر پیرامون موسیقی رپ وجود داشته گفت: «متاسفانه امروز می‌بینیم سوال‌هایی درباره انتشار موسیقی رپ در کشور مطرح می‌شود، اما من معتقدم زشت و بدوی است که در سال 2015 هنوز به این مساله فکر می‌کنیم که آیا موسیقی رپ در کشورمان باشد یا نه؟!» وی ادامه داد: «بی‌شک تنها باید راجع به ترانه و متنی که در موسیقی رپ استفاده می‌شود صحبت کرد و نظر داد و نباید نظری درباره بودن و یا نبودن آن ارائه کرد؛ چرا که این سبک از موسیقی نیز باید اجازه حضور و ارائه داشته باشد.»

این خواننده پاپ درمورد مضمون متن‌هایی که در موسیقی رپ متداول است، خاطر نشان کرد: «بدون تعارف باید گفت که ما کشوری با پیشنه‌ای غنی هستیم. بنابراین نه به صلاح و نه درست است که از متن‌های ناجور در کارهای رپ استفاده کنیم، اما آیا همه کارها که در سبک رپ از متنی نامتعارف و هتاک بهره می‌برند؟»وی ادامه داد: «نباید بدون دلیل و ادله درست از انتشار این سبک از موسیقی در کشور ممانعت شود و تنها باید متن کار را مورد ارزیابی قرار داد. در توضیح این مساله، شعری که با فرهنگ کشور منافات دارد مانند سم در غذاست که بدون تردید باید از خوردن آن حذر کرد و اگر کسی به مسموم بودن آن آگاه‌ است، باید دیگران را از آن باخبر کند. البته در این شرایط نیز هر فردی به خودیِ خود می‌تواند از آن استفاده کند یا نه!»

عسگری گفت: «سال‌ها پیش نیز وضعیت درباره قبول و انتشار آلبوم‌های پاپ به این شکل بود که خوشبختانه در حال حاضر وضعیت پاپ در کشور بسیار خوب و مناسب و فضا برای کارهای پاپ باز شده است. من هم امیدوارم که این اتفاق به زودی برای سبک موسیقی رپ رخ دهد. از یک‌سو مردم باید آزاد باشند تا در چارچوب قانون فعالیت‌هایشان را ارائه دهند و از سوی دیگر نیز بدون دلیل هر کاری غیرقانونی نشود.»وی ضمن موثر خواندن نقش مطبوعات و رسانه‌ها در ایجاد تصویری درست از موسیقی رپ اظهار داشت: «در شرایط فعلی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران وظیفه مهمی را برعهده دارند زیرا می‌توانند با پرداختن درست به این مساله بستری مناسب برای ارائه و انتشار کارهای رپ به صورت مجاز در کشور را فراهم کنند.»

لازم به اشاره است که پس از طرح مساله مجاز شدن موسیقی رپ در سال گذشته که با اظهار نظرات مختلفی نیز مواجه شد، چندی پیش نخستین آلبوم رپ که متعلق است به کاوه عابدین، پس از سال‌ها انتظار مجوز نشر گرفته و به زودی روانه بازار خواهد شد.
مرجع : آنا