به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۷۶۹۳۳

نمایش خودرو پرنده در نمایشگاه آلمان/عکس

گروه فناوری: شرکت خودروسازی مستقر در برانشویگ آلمان در حال تولید یک خودرو پرنده کاربردی است که می‌تواند راه‌حلی برای مشکل ترافیک جاده‌ای باشد.
نمایش خودرو پرنده در نمایشگاه آلمان/عکس
خودرو پیش‌ساخت دوسرنشینه Carplane اخیرا در نمایشگاه عمومی حمل و نقل هوایی Aero Friedrichshafen به نمایش درآمده و از محفظه‌ای برای هر مسافر برخوردار است که توسط یک فضای باز از هم جدا شده و بالها در حالت خودرو زمینی، در این فضا ذخیره می‌شوند.
به گفته طراحان این خودرو پرنده، در حال حاضر بالهای خودرو باید مانند گلایدرها بطور دستی ثابت شده یا برداشته شوند، اما مهندسان در حال تولید مکانیزم خودکاری هستند که با فشار یک دکمه، بالها را باز کرده یا در محفظه خود قرار دهد. این خودرو طراحی شده منحصربفرد، حدود 455 کیلوگرم وزن داشته و از دو موتور پیستون سیلندر 151 اسب بخار استفاده می‌کند که به آن، ایرودینامیک و دید بهتری از سایر روش‌های توکشیدن بال ارائه می‌کند.

چرخهای آخر خودرو پرنده به آن اجازه خواهد داد تا در ارتفاع کمتر از 91 متری بلند شده و به دلیل طراحی چهار چرخ آن، Carplane می‌تواند در همان فاصله فرود بیاید. خودرو پرنده Carplane از حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت به عنوان یک خودرو، 222 کیلومتر در ساعت به عنوان هواپیما و سرعت کروز 201 کیلومتر در ساعت برخوردار بوده و با افزوده شدن محدودیت وزن در سال 2017 یا 2018، به عنوان یک هواپیمای سبک تائید خواهد شد.

مرجع : ایسنا