به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۲ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۷۷۵۷۵

کلاهبرداری ۱۰میلیاردی کانون ازدواج زاهدان

گروه حوادث: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان از شناسائی 20 نفر در رابطه با کلاهبرداری 10 میلیارد تومانی کانون ازدواج آسان در زاهدان خبر داد.
کلاهبرداری ۱۰میلیاردی کانون ازدواج زاهدان
محمد مرزیه گفت: این موسسه در رابطه با فروش اقساطی خودرو و اعزام افراد به عتبات عالیات حدود 500 شاکی دارد. وی اعلام کرد: برآوردها نشان می‌دهد واگذاری خودرو به متقاضیان با مبلغی معادل 5 میلیون تومان بیشتر از نرخ واقعی خودروها بوده است.
او همچنین گفت: این مورد، بحث گران فروشی را نیز به همراه دارد که با اتمام پرونده کلاهبرداری از طریق تعزیرات حکومتی به بحث گران فروشی هم رسیدگی خواهد شد.

دادستان زاهدان افزود: موسسه تنها از فروش اقساطی خودرو 2میلیارد تومان به دست آورده که رقم کلانی است و این جدای از اقدامات غیرقانونی دیگری است که در پوشش فعالیت‌های دینی و قرآنی انجام داده است. دادستان زاهدان گفت: این افراد از سادگی مردم سوء استفاده نموده و در مدارس، دانشگاه‌ها، دفاتر حوزه علمیه، مساجد و... جلساتی برگزار و افراد را تشویق به ثبت نام در طرح‌ها می‌کردند. مردم هم بدون آگاهی و بررسی از نحوه فعالیت آنها تنها به صرف اینکه مجموعه تحت عنوان ارزش‌های انقلابی بوده به آن اطمینان کرده‌اند.

مرزیه با تاکید بر اینکه از این پس فعالیت این موسسه به طور کامل در استان متوقف خواهد شد گفت: فعلاً یک نفر مرتبط با این پرونده بازداشت شده است.
مرجع : روزنامه جمهوری اسلامی