به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۸ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۷۸۲۰۳

واکنش «متيو مکانهی» به هو شدن فيلمش

گروه فرهنگی: متیو مکانهی از فیلمش دریای درختان ساخته گاس ون سانت دفاع کرد و گفت: اين یک درام معنوی است.
واکنش «متيو مکانهی» به هو شدن فيلمش
روز جمعه هنگام نمایش،‌ اين فيلم از سوی تماشاگران هو شد و مطبوعات هم حسابی از خجالتش درآمدند اما مکانهی که در کنفرانس مطبوعاتی شرکت جسته بود به واکنش تند تماشاگران با بزرگواری پاسخ داد.او گفت: «همانقدر که هرکسی تشویق می‌کند حق هو کردن دارد. من از اینکه در کن هستم خوشحالم. فیلم را دوست دارم. روزی که شنیدم فیلم در بخش مسابقه پذیرفته شده، خیلی خوشحال شدم. هیجان انگیز است که برای حمایت از فیلم آمدم و همراه چنین افرادی آمدم.این تجربه معرکه و مثل دسر شیرین بود. باقی‌اش مهم نیست. الان اعلام می‌کنیم که متشکریم ما را پذیرفتید. ما لذت بردیم.» اما کارگردان دریای درختان گاس ون سانت چهره گمنامی برای جشنواره فیلم کن نیست،، "فیل" در ۲۰۰۳ نخل طلای کن را برد. فیلمی که متاثر از زندگی کرت کوبین به نام آخرین روز‌ها ساخت در کن رونمایی شد. همینطور فیلم بی‌قرار.


داستان فیلم دریای درختان درباره آرتور برنان (متیو مک‌کانهی) است که راهی جنگل معروف و اسرار‌آمیزی به نام «دریای درختان» در ژاپن می‌شود. آرتور که این مکان را بهترین جا برای خودکشی می‌داند تصمیم می‌گیرد به زندگی خود خاتمه بدهد. اما پیش از آن با مردی ژاپنی (کن واتانابه) آشنا می‌شود که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد. منتقدان ابدا فیلم را نپسندیدند. خود گاس ون سانت اعتقاد دارد که دریای درختان برای مخاطب شرقی جذاب‌تر است. مکانهی هم می‌گوید: با این مساله که شخصیت ارتور آرام آرام پذیرفت با منطق نمی‌تواند به رویدادهای رازآلود زندگی پی ببرد، همذات پنداری کرده است.

«شخصا هم شیفته منطق هستم و هم علم. و زندگی را یک طی وطریق معنوی می‌دانم. و خیلی عقیده دارم که خودمان زندگی را می‌سازیم. ما معمار زندگی خود هستیم. در عین حال می‌دانم فیلمنامه زندگی‌ام را من ننوشته‌ام. می‌دانم همشه اتفاق‌های می‌افتد که از کنترل ما خارج است. برای من همیشه تصادف‌هایی پیش می‌آید. و چیزهایی را می‌بینم که کار انسان نیست وابدا با منطق سازگار نیست. از اختیار من خارج است. کار شخصی دیگر یا وجود دیگری است. از نظر من کار خداست.»
مرجع : کافه سینما