به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۷۸۶۸۰

نبش‌قبر امامزاده برای کشف اشیاء تاریخی!

گروه حوادث: افراد سودجو با هدف کشف اشیاء تاریخی و عتیقه اقدام به حفاری قبر یک امامزاده در روستای درویشی شهرستان دشتی کردند.
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ افراد سود جو و نا‌شناس در اقدامی غیرقانونی قبر «امامزاده محمد» روستای درویشی در شهرستان دشتی را به عمق یک متر و ۵۰ سانتی‌متر حفاری کردند. «هادی اخلاقی» بخشدار شنبه و طسوج شهرستان دشتی بوشهر در واکنش به این اقدام شنیع اظهار کرد: هدف از اقدام افراد سودجو از حفاری قبر امامزاده محمد کشف اشیاء تاریخی و عتیقه، طلا و جواهرات قدیمی بوده است.

وی با بیان اینکه د رسال ۱۳۸۴ نیز آرامگاه اما‌مزاده محمد مورد حفاری قرار گرفته بوده افزود: آن زمان این مکان مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفت اما در زلزله ۱. ۶ ریشتری ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۹۲ ساختمان امامزاده تخریب شد. هتک حرمت این امامزاده موجب ناراحتی مردم منطقه شده است و امامزاده محمد مورد احترام خاص این مردم است. برخی این امامزاده را از نوادگان امام موسی کاظم(ع) وبرخی از نوادگان امام سجاد(ع) می‌دانند. امام‌زاده محمد در فاصله چهار کیلومتری جنوب روستای درویشی و در محدوده محوطه آثار تاریخی و باستانی درویشی واقع شده است.