به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۷۸۹۱۳

پيشمرگه‌ها در آزادسازي انبار شرکت ندارند

گروه بین الملل: دبيرکل نيروهاي پيشمرگه در کردستان عراق با اشاره به اينکه سقوط شهر «الرمادي» به گردن فرماندهان نظامي است اعلام کرد که پيشمرگه در عمليات آزادسازي استان «الانبار» شرکت نخواهد کرد.
پيشمرگه‌ها در آزادسازي انبار شرکت ندارند
«جبار ياور» دبير کل نيروهاي پيشمرگه عراق اعلام کرد که اين نيروا در نبرد آزادسازي استان «الانبار» از دست داعش شرکت نخواهند کرد. وي در گفت‌وگو با خبرگزاري «براثا» اعلام کرد: شهر الرمادي به رغم وجود نيروهاي تا دندان مسلح و پرواز جنگنده‌هاي ائتلاف بين‌المللي ضد داعش و حضور مستشاران نظامي آمريکايي سقوط کرد. يعني اين استان نيازي به حضور نيروها يا تسليحات بيشتر ندارد.

دبيرکل نيروهاي پيشمرگه عراق تصريح کرد: اهمال فرماندهان نظامي و خيانت آنها و نيز اهمال ائتلاف بين‌المللي موجب سقوط الرمادي شد. لذا پيشمرگه در عمليات آزادسازي الانبار شرکت نخواهد کرد زيرا شمار زيادي از نيروهاي امنيت و بسيج مردمي در اين عمليات حضور دارند و از سوي ديگر، قانون نيز اجازه شرکت پيشمرگه در اين عمليات را نمي‌دهد. گفته مي‌شود که عناصر حزب کارگران کردستان، يکشنبه (ديروز)، پس از محاصره چند روزه نيروهاي پيشمرگه در منطقه مرزي «کيلشين»، به آنها حمله کردند و طي آن 2 نفر از پيشمرگه کشته و چندين نفر زخمي شدند.
مرجع : فارس