به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۶ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۷۹۹۷۲

تصفیه کننده آب همراه ساخته شد

گروه فناوری: یک مخترع ایرانی توانست تصفیه کننده آب همراهی را بسازد که می توان با استفاده از آن یک لیتر آب را در یک دقیقه تصفیه کرد.
تصفیه کننده آب همراه ساخته شد
غلامرضا خوشکام، مخترع تصفیه کننده همراه آب گفت: این تصفیه کننده همراه جهت تصفیه بو، رنگ، آلودگی آب طراحی و ساخته شده است.
به گفته وی، با استفاده از این تصفیه کننده همراه می توان املاح معلق، کلر، رنگ، بو، املاح آهکی آب را حذف کرده و به راحتی آب را قابل شرب کرد. همچنین این اختراع دارای فیلتر «کارتریج» قابل تعویض است که بدون نیاز به فشار آب شهری، لوله کشی، بست و ...قابل استفاده بوده و در یک دقیقه، یک لیتر اب را تصفیه می کند.

خوشکام اظهار داشت: فناوری تصفیه کننده همراه بر پایه استفاده از کربن فعال،سایر مواد شیمیایی و جداسازی فیزیکی آلاینده هاست. وی با بیان اینکه با استفاده از تصفیه کننده همراه آب ناسالم به آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد، عنوان کرد: این تصفیه کننده به هنگام مسافرت در جنگل، دریا، کوه و صحرا، همچنین کارگاهها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد. خوشکام افزود: این اختراع در شرایط بحرانی مانند جنگ، زلزله برای نیروهای مسلح، کوهنوردان، دانش آموزان و مناطقی که از آب تصفیه شده محروم هستند، می تواند به کار رود.

وی با اشاره به مزیت های تصفیه کننده همراه در ادامه بیان کرد: حمل آسان، قابلیت استفاده برای عموم، امکان تصفیه آب شرب در هر مکان از مزیت های این تصفیه کننده به شمار می ورند. به گفته خوشکام، این قمقمه دارای پوشش مخصوصی است که تا دمای منفی ۹ درجه سانتی گراد آب داخل آن یخ نمی زند و تا ۲۴ ساعت دمای آب ثابت باقی می ماند. این اختراع به ثبت رسیده و در بازار دارایی فکری شرکت کرده است.
مرجع : مهر