به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۴۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۸۲۰۳۲
واکنش ترکیه به ادعای ورود داعش از این کشور

نفوذ مجدد داعشي‌ها به شهر كوباني

گروه بين‌الملل: گزارشها از وقوع درگیری میان نیروهای کرد و گروه تروریستی داعش در شهر کوبانی و ورود مجدد این نیروهای تروریستی به شهر مرزی کوبانی حکایت دارد.
نفوذ مجدد داعشي‌ها به شهر كوباني
به گزارش اسکای نیوز، نیروهای این گروه تروریستی تلاش کردند تا بار دیگر وارد شهر کوبانی شوند به طوریکه وقوع یک انفجار انتحاری در این شهر چندین کشته و زخمی برجای گذاشت و درگیری‌هایی میان نیروهای کرد و گروه تروریستی داعش به وقوع پیوسته است. یک مسئول در گفتگو با خبرگزاری رویترز عنوان داشت که یک خودرو در کوبانی منفجر شد و نیروهای گروه تروریستی داعش حملات خود را از سه محور علیه این شهر آغاز کرده‌اند.

پیشتر نیروهای کرد توانسته بودند کنترل شهر کوبانی را از دست نیروهای تروریستی داعش خارج کنند. همچنین در حمله نیروهای گروه تروریستی داعش به جنوب غرب شهر الحسکه و درگیری با نیروهای ارتش سوریه دست کم 50 تن کشته و زخمی شدند. شبکه خبری اسکای نیوز نیز گزارش داد که به دنبال وقوع انفجار مذکور در کوبانی و وقوع درگیری میان تروریستها و کردها دست کم 12 تن کشته و 70 تن دیگر زخمی شدند.

در همين حال، استانداری شانلی عرفای ترکیه روز پنجشنبه ادعای نفوذ عناصر داعش از خاک ترکیه برای حمله به کوبانی سوریه را نادرست خواند. عناصر داعش سحرگاه امروز با نفوذ به شهر آزاد شده کوبانی، در یک حمله انتحاری موجب مرگ 30 تن و زخمی شدن 55 تن از شهروندان این شهر کردنشین مرزی سوریه شدند.

در همین حال، «شعبان دوریش» سخنگوی نیروهای بورکان الفرات که نیروهای مقاومت کرد نیز جزو آن هستند، امروز به خبرنگار بخش ترکی بی بی سی گفت که نیروهای داعش با نفوذ از خاک ترکیه به کوبانی حمله کرده اند. به دنبال این ادعاها، استانداری شانلی عرفا واقع در نزدیکی مرز سوریه در اطلاعیه ای، این خبرها را نادرست خواند.

شبکه خبری سی.ان.ان.ترک به نقل از استانداری شانلی عرفا اعلام کرد که نیروهای داعش از طریق شهر جرابلس سوریه به کوبانی حمله کرده اند. این استانداری با انتشار تصاویری مدعی شد که این تصاویر نشان می دهد عناصر داعش از طریق جرابلس به کوبانی یورش برده اند. این شبکه خبری همچنین از انتقال مجروحان حمله داعش و درگیریهای امروز بین نیروهای کرد سوریه و داعش در منطقه به ترکیه خبر داد.

سی ان. ان ترک با اشاره به احتمال مواجه شدن ترکیه با موج جدیدی از آوارگان سوری گزارش داد: یک گروه 500 نفره از اهالی کوبانی با فرار از درگیریها در این شهر به سوی مرز ترکیه آمده اند. کوبانی بعد از درگیری های چهار ماهه در اواخر ژانویه سالجاری (بهمن ماه گذشته) آزاد شده و به دست نیروهای کرد سوری افتاده بود. این حمله درحالی صورت می گیرد که طی چند روز گذشته در پی حملات شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه و حمایت هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا، داعش از تل ابیض نقطه استراتژیک مهم در شمال سوریه و نزدیکی خاک ترکیه عقب نشینی کرده بود.

مخالفان دولت آنکارا با انتقاد شدید از سیاستهای ترکیه در قبال سوریه، مدعی هستند ترکیه با حمایت گسترده از معارضان و پذیرش نزدیک به دو میلیون آواره سوری به ترکیه، عملا شرایطی را به وجود آورده است که حتی اگر بخواهد، اکنون از کنترل دقیق مرزهای خود برای جلوگیری از نفوذ پیکارجویان خارجی به سوریه عاجز است. یک نماینده حزب دمکراتیک خلق ها دیشب در شبکه سی ان ان ترک مدعی شد گروهی از عناصر داعش که در میان آوارگان سوری هستند شبها را در اردوگاههای آوارگان در خاک ترکیه سپری می کنند و روز برای جنگ به سوریه می روند.