کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مبارزه با سرطان سر و گردن با گل ماگنولیا

ایرنا , 5 تير 1394 ساعت 12:49

گروه علمی: نتایج یک مطالعه نشان می دهد، یک ماده در گل ماگنولیا که برای صدها سال از آن در طب سنتی چین و ژاپن برای معالجه اضطراب استفاده شده است می تواند برای کوچک کردن تومورها در سرطان سر و گردن نیز مورد استفاده قرار گیرد.


 سرطان های سر و گردن معمولا بر اثر مصرف توتون و الکل ایجاد می شود؛ این سرطان ها سالانه بیش از 20 هزار نفر را در آمریکا به کام مرگ می کشاند.
این ماده که هونوکیول (honokiol) نام دارد، باعث مسدود شدن یک پروتیین به نام گیرنده فاکتور رشد اپیدرمال (EGFR) می شود که تقریبا در تمامی سلول های سرطانی سر و گردن به وفور وجود دارد. محققان هونوکیول را بر روی غشای سلول های گرفته شده از سرطان های دهان، حنجره، زبان، و حلق در انسان و نیز تومورهای پیونده زده شده در موش ها آزمایش کردند و متوجه شدند که این ماده بطور موفقیت آمیزی سلول های سرطانی را از فعالیت می اندازد.

بر اساس نتایج این مطالعه عصاره این گل همچنین در مقایسه با داروی جفیتینیب (Gefitinib) که بطور رایج استفاده می شود، به گیرنده فاکتور رشد اپیدرمال محکم تر می چسبد. دکتر سانتوش کاتیار، یک محقق در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: بطور قاطع هونوکیول یک مولکول کوچک زیست فعال گیاهی برای کنترل سرطان های سر و گردن است که می تواند به تنهایی و یا به صورت ترکیبی با سایر داروهای درمانی موجود مورد استفاده قرار گیرد. این مطالعه در نشریه Oncotarget منتشر شده است.


کد مطلب: 82100

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/82100/مبارزه-سرطان-سر-گردن-گل-ماگنولیا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir