به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۸۲۲۳۹
طائرپور:

جدال‌های سینمایی دستاوردی نداشت

گروه فرهنگی: فرشته طائرپور رئیس یکی از تشکل های تهیه کنندگی خانه سینما که به اتفاق اعضای موثر سایر گروههای مرتبط با این حرفه، در مراسم افطاری اخیر جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما شرکت کرده بود در یادداشتی اختصاصی که در اختیار خبرگزاری سینماپرس گذاشت تصریح کرد: جدل ها و جدال های سينمايی عملا جز كاهش بنيه سينمای ايران و تخريب روانی سينماگران دستاوردی نداشت.
این هنرمند فیلمساز در یادداشت خود نوشت: در طول سالیان گذشته، بدليل فقدان مديريت كلان و مصلحت انديش در سينما و همچنين اختلافات بي حاصل و كم حاصل صنفي و فردي ميان خود سينماگران بخصوص تهيه كنندگان، فرصت هاي زيادي از دست رفت كه هر تشكلي اعم از دولتي و صنفي، با ضرايب متفاوتي از خطا، در آن مقصر بوده اند. جدل ها و جدال هاي سينمايي كه تا بالاترين مراجع سياسي، دامنه تقويت و تخفيف شان بالا رفت، عملا جز كاهش بنيه سينماي ايران و تخريب رواني سينماگران دستاوردي نداشت و صرفا در يك معركه دشمن شادكن، تهيه كنندگان سينما را در مقابل يكديگر قرار داد و فضاي همه رسانه هاي فرهنگي و ضدفرهنگي را با اخبار و حواشي اين رودررويي انباشت.

عقل سليم و بلوغ كار صنفي حكم مي كرد كه پيش كسوتان دلسوز در صنوف مختلف تهيه كنندگي در اين زمينه اختيار عمل را به دست گيرند و بي آنكه خود در جانبداري از يك جريان پافشاري كنند و يا استقلال قابل دفاع، تشكل هاي ديگر را ناديده بگيرند، راه برون رفتي را از اين چالش طراحي كنند. خوشبختانه در ماه هاي اخير، اين اتفاق به شكل عملياتي در دست بررسي و اقدام قرار گرفت و شورايي متشكل از صنوف تهيه كنندگي براي اين مهم تشكيل شده است كه اميدواريم با نتايج كارساز آن مواجه شويم.

اجابت دعوت افطار جامعه صنفي تهیه کنندگان سینما از سوي ساير تشكل هاي تهيه كنندگي در شورايعالي تهيه كنندگان، گامي در مسير حمايت از مذاكرات شوراي مذكور است و بي ترديد مي تواند در حذف فاصله هاي غيرضروري موثر باشد. به عنوان رئيس "كانون تهيه كنندگان فيلم ايران" اميدوارم كه بعد از اين، به اتفاق ساير تشكل هاي تهيه كنندگي، بيش از هر چيز به منافع و مسائل مشترك تهيه كنندگي در سينماي ايران بيانديشيم و شرايط بهتري را براي فعاليت سينماي ايران و همه سينماگران فراهم سازيم.