به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۸ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۸۲۴۸۲

خطر قاچاق کودکان پس از زمین‌لرزه نپال

گروه جامعه: صدها نفر از کودکان بازمانده از زلزله نپال هم‌اکنون با فاجعه دیگری روبه‌رو هستند و در معرض خطر قاچاق به کشورهای دیگر قرار دارند.
خطر قاچاق کودکان پس از زمین‌لرزه نپال
با آغاز روند بازسازی مناطق زلزله‌زده در نپال، کودکان بازمانده پس از این حادثه طبیعی با تهدید دیگری مواجه هستند و احتمال دارد که در دام قاچاقچیان انسان گرفتار شوند.
اوایل سال جاری میلادی (2015) دو زمین‌لرزه نپال را به لرزه درآورد که به مرگ 8800 تن و تخریب بیش از 500 هزار خانه منجر شد. خانواده‌های حادثه‌دیده و آسیب‌پذیر که در پی این زمین‌لرزه، خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند بیشتر مورد هدف قاچاقچیان انسان قرار گرفته‌اند تا به شیوه‌های مختلف از فرزندان این خانواده‌ها بیگاری بکشند.

از زمان وقوع اولین زلزله حداقل 245 کودک از دست قاچاقچیان یا مراکز غیرقانونی نگهداری کودکان نجات پیدا کرده‌اند. «تومو هوزومی»، نماینده یونیسف در نپال گفت: وخیم شدن شرایط زندگی به قاچاقچیان انسان اجازه می‌دهد به راحتی والدین را راضی کنند که کودکان خود را برای زندگی بهتر به آنان بسپارند. قاچاقچیان با هدف ارائه خدمات، این کودکان را به دام انداخته و آنان را مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند.

قاچاق کودکان در نپال سابقه‌ای طولانی دارد. هر سال حدود 12 هزار کودک نپالی به هند قاچاق و این کودکان به عنوان برده یا نیروی کار اجباری به خدمت گرفته می‌شوند. به گزارش هافینگتن‌پست، طبق اعلام یونیسف پیش از وقوع زلزله نپال حدود 15 هزار کودک در مراکز نگهداری کودکان زندگی می‌کردند و حداقل یکی از والدینِ بیش از 85 درصدِ این کودکان در قید حیات بوده‌اند.
مرجع : ایسنا