به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۹ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۸۲۵۹۴
نیما عالمیان:

به حریفان تمرینی و مربی خارجی نیاز داریم

گروه ورزشی: ملی‌پوش تنیس روی میز ایران می‌گوید با حضور یک ماهه در طرح توسعه جهانی پینگ پنگ و البته شرکت در حداقل دو تورنمنت خارجی خود را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کند.
به حریفان تمرینی و مربی خارجی نیاز داریم
نیما عالمیان  به روند آماد‌ه‌سازی خود برای رقابت‌های آسیایی تایلند اشاره کرد و گفت: این روزها همراه با برادرم نوشاد در بابل تمرینات فشرده‌ای را دنبال می‌کنم تا بتوانم به سطح مطلوبی از آمادگی دست پیدا کنم. او ادامه داد: تا چند هفته دیگر عازم کشور سوئد می‌شوم تا در طرح توسعه جهانی پینگ‌پنگ در این کشور حضور پیدا کنم. در این طرح علاوه بر حضور در یک اردوی تدارکاتی، مسابقاتی را نیز برگزار خواهیم کرد. هدف اصلی این طرح ارتقای رنکینگ‌ پینگ‌پنگ بازان است و برای بازیکنانی که می‌خواهند پیشرفت کنند، در نظر گرفته شده است. ملی‌پوش تنیس روی میز ایران با بیان اینکه تا پیش از رقابت‌های آسیایی در چند تورنمنت بین‌المللی حضور پیدا می‌کند، اظهار کرد: قرار است پیش از رقابت‌های آسیایی تایلند در رقابت‌های بین‌المللی بلغارستان و اتریش حضور پیدا کنم تا در شرایط مطلوبی قرار بگیریم و در صورت فراهم بودن شرایط در رقابت‌های بیشتری حضور پیدا می‌کنم.

عالمیان افزود: قرار گرفتن در بین هشت تیم برتر آسیا می‌تواند نتیجه‌ خوبی برای پینگ‌پنگ بازان ایران باشد. البته برای رسیدن به آن کار بسیار دشواری را در پیش داریم. با این حال اگر بتوانیم در بین چهار تیم برتر قرار بگیریم نتیجه‌ای فوق‌العاده برای تنیس روی میز ایران رقم می‌خورد. او در ادامه بر لزوم حضور مربیان و حریفان تمرینی خارجی برای پینگ‌پنگ بازان ایران تاکید کرد و گفت: زمانی مربی و بازیکنانی از کره‌شمالی در ایران حضور پیدا کردند به جرات می‌توانم بگویم بخش عمده‌ای از پیشرفتم را مدیون آنها هستم. حضور این حریفان تمرینی می‌تواند سبب بوجود آوردن تمرینات پرفشار شود و در روند موفقیت ما تاثیر بسزایی داشته باشد.

بازیکن تیم ملی تینس روی میز ایران به برخی از مشکلات سخت‌افزاری در ایران اشاره کرد و گفت: از نظر امکانات دچار برخی از مشکلات هستیم که در روند آماده‌سازی پینگ‌پنگ‌ بازان تاثیر می‌گذارد. البته در حال حاضر فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین شرایط را ایجاد کند و ملی‌پوشان دچار مشکل نشوند. عالمیان در مورد رقابت‌های لیگ‌ برتر تنیس روی میز نیز اظهار کرد: شرایط خوبی درتیم دانشگاه آزاد داشتم و فصل خوبی را با این تیم سپری کردم. اما یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم محدود شدن در لیگ ایران است. برای مثال بازیکنانی چون من و نوشاد با حضور در لیگ ایران کمتر حریفی داریم که قوی‌تر از ما باشند و این اتفاق در روند پیشرفت ما تاثیر می‌گذارد.

او افزود: حضور در لیگ‌ کشورهای صاحب‌نام در پینگ‌پنگ کمک می‌کند تا بتوانیم سطح خود را ارتقا دهیم و از پیشرفت مناسبی در این رشته برخوردار شویم. پیش از این پیشنهاداتی از لیگ آلمان داشتم ولی شرایط برای رفتن مهیا نشد و سال آینده اگر فرصت خوبی بوجود بیاید احتمالا در خارج از ایران بازی می‌کنم. عالمیان در پایان خاطر نشان کرد: پینگ‌پنگ ایران در سالهای اخیر پیشرفت خوبی کرده و نیازمند حمایت‌های بیشتر و جدی‌تر است.
مرجع : ایسنا