به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۹ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۸۲۶۷۳
در مراسم تشییع دادستان کل مصر؛

هشدار شديد سيسي به اخواان‌المسلمین

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور مصر در مراسم تشییع دادستان کل این کشور که در عملیات تروریستی کشته شد، شرکت کرد.
هشدار شديد سيسي به اخواان‌المسلمین
عبدالفتاح السیسی، عنوان داشت: تاکنون تدابیر فوق العاده تحمیل نکرده‌ایم. دست عدالت نیز در حال حاضر دچار مشکلاتی است و ما قوانین را اصلاح خواهیم کرد.وی افزود: از اجرای حکم‌های اعدام و حبس ابد بر نمی‌گردیم و هراسی نداریم و به خود نمی‌لرزیم. رئیس‌جمهوری مصر خاطرنشان کرد که کسی که دادستان کل مصر را ترور کرد، خواهان ساکت کردن مصر است. وی وعده داد که قوانین ضد تروریستی پس از ترور دادستان کل تشدید می‌شود.

به دنبال ترور دادستان کل مصر در انفجار خودروی بمب گذاری شده در مرکز قاهره، تعدادی از مقامات کشورهای غربی و عربی دربیانیه‌های جداگانه این اقدام را محکوم کردند. مصر نیز ضمن لغو مراسم 30 ژوئن (برکناری مرسی)، امروز را عزای عمومی اعلام کرد.پیشتر منابع امنیتی مصر از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مرکز قاهره و کشته شدن دادستان کل این کشور خبر دادند.

پس از عزل محمد مرسی، رئیس‌جمهور پیشین مصر،‌ حکم‌های اعدام علیه وی و دیگر رهبران و اعضای اخوان المسلمین مصر صادر شد. ادعا شده است که ترور دادستان کل مصر کار اخوان المسلمین است. در همين حال باشگاه قضات مصر اعلام کرد که تصمیم دارد در راستای زنده نگه داشتن نام دادستان کل این کشور، میدان رابعه در شهرک نصر و نیز سالن اصلی این باشگاه را به نام هشام برکات نامگذاری کند.

شورای اداری باشگاه قضات مصر به ریاست عبداله فتحی در بیانیه‌ای خطاب به کابینه دولت قاهره اعلام کرد تصمیم گرفته نام میدان رابعه العدویه (نماد گروه اخوان‌المسلمین) را تغییر داده و به نام ‌شهید هشام برکات‌، نامگذاری کند تا وی نماد جاودانه‌ای برای شهر مصرالجدید باشد.

همچنین باشگاه قضات مصر تصمیم دارد نام شهید هشام برکات را بر سالن اصلی وجدید باشگاه النهری بگذارد و به این ترتیب با تشکیل کمیته‌ای از قضات و اعضای دادستانی کل، کتابی درباره زندگی نامه و فعالیت‌های وی از زمان ورود به دستگاه قضایی تا مرگ تدوین شود.