به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۸۲۷۴۷

ربات آجرچینی که در دو روز خانه می​سازد!

گروه فناوری: آیا به مدارک بیشتری برای اثبات حضور ربات ها در صنعت و ساخت و ساز نیاز دارید؟ مارک پیواک، مهندس استرالیایی، ربات آجرچین تمام اتوماتیکی را توسعه داده است که می تواند تنها در دو روز یک خانه بسازد!
ربات آجرچینی که در دو روز خانه می​سازد!
این ربات به نام هادریان شناخته می شود و این نام از امپراتوری رومی که دیوارهایی دفاعی در انگلیس ساخت، گرفته شده است. ربات آجرچین هادریان می تواند در 24 ساعت شبانه روز به کار خود ادامه داده و در هر ساعت یک هزار آجر بچیند. این ربات تنها طی یک سال می تواند 150 خانه را بسازد. پیواک مدعی است که پس از یک دوره ده ساله پژوهش و توسعه نخستین ربات آجرچین تمام اتوماتیک جهان را ساخته است.

آجرچینی یکی از باستانی‌ترین پیشه های بشریت محسوب می شود اما این کار کمرشکن بسیار زمان‌بر است و می تواند آسیب دیدگی کارگران را به همراه داشته باشد. در مقابل، ربات هادریان بدون وقفه فعالیت خود را ادامه داده و از طراحی به کمک رایانه (CAD) سه بعدی برای به حداقل رساندن ضایعات و تضمین دقت به میزان یک صدم در هر اینچ بهره ببرد.

این دستگاه از یک طراحی CAD برای تعیین محل و اندازه هر آجر پیش از شکستن آن استفاده می کند و با یک بازوی تلسکوپی 28 متری آجرها را سر جای خود قرار داده و با ملات محکم می کند.



در شرایطی که ربات هادریان می تواند به معنای خانه سازی مقرون به صرفه‌تر در آینده باشد اما تاریخ نشان داده است که اتوماسیون می تواند به از دست دادن شغل نیز منجر شود. با این وجود، به اعتقاد پیواک میانگین سن آجرچین ها رو به افزایش است و جذب نیروی جوان برای انجام چنین کارهایی دشوارتر از گذشته شده است. از این رو، ربات هادریان در مناطقی که با کمبود نیروی کار فعال در این زمینه مواجه هستند می تواند به خوبی قابلیت های خود را نشان دهد.









مرجع : زومیت