به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۸۳۰۷۱

کنترل نابینایی با محصول جدید نانوفناوری

گروه فناوری: محققان مکزیکی یک محصول نوآورانه به شکل قطره چشم را برای انتقال دارو ابداع کرده‌اند تا از خطرات و درمان‌های دردناک در بیماران مبتلا به نابینایی ثانویه جلوگیری کنند.
کنترل نابینایی با محصول جدید نانوفناوری
محصول نانوفناورانه مرکز پزشکی و جراحی شبکیه چشم در مکزیک با استفاده از نسل گذشته ذرات لیپوزوم به شکل قطره کار کرده که مانند یک حامل، پروتئین‌ها یا پادتن‌ها را به چشم منتقل می‌کند.
این روش بویژه برای درمان ثانویه کاربرد دارد. منظور از نابینایی ثانویه، نابینایی فرساینده مزمن مانند رتینوپاتی دیابتی است. با استفاده از این روش نیازی به تزریق داخل چشم نیست. نتایج بدست آمده تاکنون همانند روش تزریق داخل چشم است، اما در این روش خطر عفونت یا پارگی شبکیه وجود ندارد.

با این محصول نانوفناوری هزینه‌های درمانی 80 تا 90 درصد کاهش یافته و استفاده از آن توسط یک فرد آموزش دیده در منزل امکان‌پذیر می‌شود.
این شرکت که جایزه ملی خلاقیت و فناوری مکزیک را از آن خود کرده، قصد دارد تحقیقات بالینی را سال آینده زیر نظر کمیسیون فدرال پیشگیری و محافظت از سلامت (COFEPRIS) انجام دهد. مذاکرات کنونی با COFEPRIS در حال انجام است تا این فناوری را برای شرایط متفاوت و بیماری‌های مختلف گسترش دهند.
مرجع : ایسنا