به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۸۳۵۸۷

22 کشته در درگيري هاي قومي الجزاير

گروه بین الملل: یکی از تظاهرکنندگان می گوید ما می خواهیم به مقامات پیامی برسانیم. ساکنان گاردایا، ال گوئررا و باریان هدف حمله قرار می گیرند.
22 کشته در درگيري هاي قومي الجزاير
درگیری های قومی در جنوب الجزایر بار دیگر بالاگرفته است.خشونت ها در چهل و هشت ساعت گذشته در شهر گاردایا در جنوب الجزایر بیست و دو کشته و دهها زخمی بر جای گذاشته است.در این منطقه بربرها و اعراب برای قرن ها همزیستی داشتند اما طی دوسال و نیم گذشته درگیری میان آنها افزایش یافته است.شهر بریان در پنجاه و پنج کیلومتری الجزیره واقع شده است. درگیری ها میان بربرهای مزابیه و اعراب بالا گرفته است. شهر ال گوئررا در شرق الجزایر نیز صحنه درگیری میان اعراب و بربرهاست. درگیری ها از اول ژوئیه در شهر گاردایا که مهترین شهر دره مزاب است از سرگرفته شده است.

این درگیری ها شماری کشته و زخمی برجای گذاشته است.پلیس ضد شورش به منطقه اعزام شده است.در الجزیره پایتخت الجزایر نیز بربرها با برپایی تظاهرات همبستگی خود را با جامعه بربرها به نمایش گذاشتند.یکی از تظاهرکنندگان می گوید ما می خواهیم به مقامات پیامی برسانیم. ساکنان گاردایا، ال گوئررا و باریان هدف حمله قرار می گیرند.مرد دیگری می گوید چاقو بر گلوی ما گذاشته شده است. اجازه دهید همه ما یک صدا فریاد بزنیم و از خدا تقاضای کمک کنیم.

جنوب الجزایر همواره صحنه درگیری های قومی بوده است. در پایان سال دوهزار و سیزده، تخریب یک آرامگاه متعلق به بربرها موجب بالاگرفتن خشونت ها شد که پنج کشته نیز برجای گذاشت.
اما این بار درگیری ها به اندازه ای شدید است که وزیر کشور الجزایر به منطقه سفر کرده است.
مرجع : یورونیوز