به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۸۳۹۶۶
برای ششمین بار

سرنـا ویلیامـز قهرمـان ویمبلدون شـد

گروه ورزشي: سرنا ویلیامز تنيسور آمريكايي برای ششمین بار قهرمان ویمبلدون (زنان) شد.
سرنـا ویلیامـز قهرمـان ویمبلدون شـد
سرنا ویلیامز برای ششمین بار قهرمان ویمبلدون شد. سرنا ویلیماز توانست در دوست با نتیجه مشابه 6-4، 6-4 بر حریف اسپانیایی خود گابرینیه موگرونز غبله کرد وبرای ششمین بار کاپ قهرمانی ویمبلدون و جایزه 1,880,000 پوندی را از آن خود کرد. ویلیامز برای رسیدن به فینال از سد حریفانی چون ماریا شاراپوا، ویکتوریا آزارنکاو هتر واتسون بریتانیایی گذشت. وی پیش از این 5 بار در سال‌های 2002،2003،2009،2010 و 2012 موفق به کسب این عنوان شده بود.

سرنا ویلیامز آمریکایی مطابق همیشه با نمایشی خیره کننده و مسلط با غلبه بر پدیده اسپانیایی امسال رقابت های ویمبلدون توانست بیست و یکمین عنوان قهرمانی خود را در تمامی گرنداسلم ها به دست آورد. تنیسور آمریکایی که به عنوان یکی از قدرتمندترین ورزشکاران زن دنیا شناخته می شود، در 2 ست پیاپی با نتایج 6-4 و 6-4 توانست از سد گاربینه موگوروزای اسپانیایی عبور کند تا سومین گرنداسلم سال 2015 را نیز به خود اختصاص دهد.

سرنا ویلیامز گرچه بازی را متزلزل آغاز کرد و در همان گیم اول سرو خود برک شد اما در ادامه رفته رفته با یافتن ریتم همیشگی اش توانست بر بازی مسلط شود. ویلیامز که از شکست سال گذشته خود مقابل موگوروزا به خوبی درس گرفته بود، می دانست نباید اجازه گرفتن اعتماد به نفس در طول بازی را به حریفش دهد و خیلی زود در همان ست اول توانست به بازی برگردد. ست دوم اوضاع ساده تر نیز برای ویلیامز پیش رفت، هر چند او در انتهای ست کمی متزلزل نشان داد اما باز هم توانست در نهایت با آسودگی خاطر با پیروزی 6-4 این ست را نیز به اتمام برساند.

به این ترتیب سرنا ویلیامز پس از فتح گرند اسلم استرالیا و فرانسه در سال 2015، ویمبلدون را نیز به کارنام افتخارات امسالش اضافه کرد و اکنون تنها جای خالی یو اس اوپن 2015 در کارنامه اش احساس می شود که برای فتح آن نیز از شانس فوق العاده بالایی برخوردار است. ویلیامز با فتح ویمبلدون به بیست و یکمین گرنداسلم خود دست یافت و اکنون تنها 1 عنوان دیگر با اِشتفی گرف آلمانی فاصله دارد.