به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۸۴۰۲۹
دخالت آشكار نمایندگان در مسئولیت‌های دولت؛

وزیر در برابر نمایندگان‌ استان فارس کوتاه نیاید

برهم زدن کنسرت‌ها کاری غیرقانونی است
گروه سیاسی: نماینده تهران در مجلس در واکنش به استعفای نمایندگان استان فارس به دلیل معرفی استاندار پیشنهادی این استان به هیات دولت، گفت: وزیر کشور نباید در برابر نمایندگان کوتاه بیاید.
وزیر در برابر نمایندگان‌ استان فارس کوتاه نیاید
به گزارش ایرنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران افزود: نمایندگان معیارها و شاخص هایی برای انتخاب استاندار دارند که باید به این معیارها احترام گذاشت، البته آنان فقط می توانند پیشنهاد بدهند و حق دخالت ندارند.

وی تاکید کرد: نمایندگان نمی توانند برای دولت الزامی ایجاد کنند و بگویند که این فرد باشد یا نباشد زیرا این کار دخالت در امور اجرایی و قانون اساسی است. دولت به هر حال باید به طور مستقل تصمیم بگیرد. یکی از خبرنگاران از علی مطهری سوال کرد: چرا نمایندگان استان فارس که امروز استعفا دادند و جلسه علنی را ترک کردند علاقه به دخالت در کار اجرایی دارند اما در برابر حمله ای که به شما در شیراز شد واکنشی از خود نشان ندادند؟

مطهری نیز پاسخ داد: متاسفانه در چند سال اخیر این رویه باب شده است، دقیقا می توان گفت روزی که وزیر کشور در جلسه رأی اعتماد عنوان کرد که استانداران را با نظر نمایندگان انتخاب می کند اشتباهی صورت گرفته و باعث ایجاد چنین توقعاتی شده است. وی ادامه داد: همان سخنان وزیر کشور مشکلاتی را برای وزارت کشور ایجاد کرده است، در حالی که نمایندگان حق دخالت در امور اجرایی را ندارند و می توانند پیشنهاد دهند. مثلا ما این فرد را اصلح می دانیم و تصمیم را به عهده دولت بگذارند و دیگر دنبال نکنند که چرا این فرد انتخاب نشد.

نماینده تهران در مجلس با یادآوری این که در اواخر دولت گذشته بخشنامه ای به استانداران ابلاغ شده بود که در انتخاب فرمانداران توجهی به نظر نمایندگان نشود، گفت: اگرچه لحن این بخشنامه تند بود اما حرف، حرف درستی بود. به خاطر این که نمایندگان نباید در امور اجرایی دخالت کنند و این رویه غلط باید هرچه زودتر از بین برود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که اگر شما مشاور وزیر کشور بودید چه نظری را درمورد انتخاب استاندار فارس به وی اعلام می کردید، گفت: در این استان باتوجه به وجود برخی دخالت ها باید فردی انتخاب و مسوولیت را برعهده بگیرد که تحت تاثیر فشارهای آنها قرار نگیرد و فردی مستقل باشد. مطهری ادامه داد: وزیر کشور نباید در برابر این افراد عقب نشینی و نظر خود را اعمال کند و تحت تاثیر فشارها قرار نگیرد.

سید محمد احمدی استاندار پیشین فارس اخیرا به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی با موافقت وزیر کشور از این مسوولیت استعفا داد. با استعفای احمدی ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حکمی خلیل رضاییان معاون عمرانی این استانداری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب کرد.

18 نماینده استان فارس در مجلس شورای اسلامی امروز در اعتراض به آنچه که انتصاب استاندار جدید فارس خواندند ، پس از رایزنی متعدد با هیات رییسه با اعلام استعفای خود جلسه علنی مجلس را ترک کردند.

**برهم زدن کنسرت هایی که ضوابط را رعایت کرده اند کاری غیرقانونی است
مطهری همچنین در پاسخ به سوالی درمورد بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان درمورد برگزاری کنسرت ها و اردوهای مختلط در دانشگاه ها گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب این بود که برای ایجاد نشاط در دانشگاه ها نباید کنسرت یا اردوهای مختلط برگزار کرد و تبعا نظر ایشان درباره برگزاری کنسرت های غیرشرعی بوده است چون به دنبال آن اردوهای مختلط برگزار می شود و در آن اختلاط های بی جا صورت می گیرد که در اسلام به آن اجازه داده نشده است.

وی ادامه داد: بنابراین مقصود ایشان کنسرت های غیرشرعی که همراه با اختلاط و برخی رفتارهای ناخوشایند است، بوده که همین اردوهای مختلط از نظر اسلامی کار درستی نیست. وی تصریح کرد: البته نمی توانیم از این بیانات نتیجه بگیریم که افرادی دارای مجوز برگزاری کنسرت ها هستند، نمی توانند کنسرت خود را برگزار کنند و باید آن کنسرت ها را برهم زد. مطهری یادآور شد: برهم زدن کنسرت هایی که ضوابط را رعایت کرده اند کاری غیرقانونی است.

مهدی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۴:۵۶
وزیر کشور باید شجاعت به خرج بده (314142)
نازدونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۵:۲۲
اى كاش وزراى رييس جمهور يك هزارم دكتر مطهرى شجاعت داشته باشند فقط يكهزارم
اون از وزير بهداشت كه يكسره جلوي دوربين رسانه ميييليه، اون از رحماني فضلي كه همه ي استاندار ها را از رفقاي احمدي نژاد انتخاب ميكنه كه مبادا مجلسي ها ناراحت بشند ، اون از پور محمدى كه جرات نداره از دزدى هاي زمان احمدى نژاد حرف بزنه (314294)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۵:۰۴
مرد باشن بر نگردن و برای انتخابات مجلس کاندید نشن.عجب.چطور دولت برای انتخاب نماینده عالی خود در استان باید از نمایندگان اجازه بگیرد؟؟اگر فکر مردم بودن زمان اختلاس ها استعفا میدادن. (314145)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۵:۰۷
وزرای کشور احمدی نژاد به مراتب شجاع تر از وزیر روحانی بودند به طور کلی به نظرم روحانی از وزارت کشور ضربه سختی خواهد خورد و این رویه حتی ممکن به عدم رای اوردن روحانی در دوره بعد منتج هم بشه (314146)
رویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۵:۴۱
مطمئنا یک قدم عقب نشینی در مقابل این دلواپسان زر و زور و قدرا جنایت و خیانتی آشکار به ملتی است که با بیش از 18 میلیون رای به دولت روحانی آری گفتند و به غارتگران این سرزمین جاوید نه بزرگ گفتند.
این دلواپس زر و زور اگر واقعا عرضه دارد همان بهتر که استعفا بدهد و در گوشه خانه خود بنشیند و سیاست و اداره مملکت را به عقلایی چون مطهری ها و روحانی ها و رفسنجانی ها بسپارد تا ایران بیش از این ویران نشود. (314149)
نهال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۶:۰۳
این نمایندگان و دلواپسان قدرت کجا بودند وقتی که میلیاردها دلار از خزانه دولت احمدی نژاد گم شد و لب به سخن نگشودند یا نکند اینکه خودشان هم جزء آن باند کثیف قدرت و اختلاس بودند
کجا بودند اینها وقتی که عده ای اراض الاوباش بر سر نماینده آزادی (جناب آقای مطهری) مثل شعبان بی مخها حمله ور شدند ولی اینها سکوت کردند ؟ ....... (314155)
امیر
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۶:۱۲
واقعا ادم های متحجر چهره استان فارس رو بین مردم تخریب کردن، مردم فارس هم ازین مسئله راضی نیستن، شیراز شهر شعر و علم و ادب بود، نه حمله با سنگ و چوب و چماق به نماینده مردم ... دولت نباید یک سانتیمتر در مقابل این نماینده های دلواپس عقب بشینه، خودشون مث ... پشیمون میشن و برمیگردن مجلس، چون دل کندن از حقوق و مزایا و وام های انچنانی براشون ممکن نیست. (314160)
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۶:۱۷
بهتر است بجای کنسرت مجالس گریه و عزا را بر پا کنیم تا مردم بسوی بهشت هدایت شوند. (314162)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۶:۲۸
بهتر که استعفا دادند
رئیس مجلس ترا به خدا قبول کنید واین به ظاهر نمایندگان را برای همیشه معاف کنید!!!!
یک رای دهنده پشیمان (314166)
علیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۶:۳۰
نمایندگان استان فارس هیچ کار مثبتی برای مردم واستان انجام نداده اند ، فقط بلدند که لابی کنند و حساب مردم رو برسند و پاچه خواریکنند. (314167)
بسیجی برای دفاع
United States
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۶:۳۶
درود بر شهید مطهری و پسر ایشان (314169)
حق طلب
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۶:۵۷
به درک من رابه جاشون بفرستین مجلس زودتر برن به نفع استان شیرازه (314172)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۷:۱۰
من خودم شیرازی هستم نمایندگان فارس در مجلس واقعا چرا در برابر مفاسد اقتصادی ... استاندار سابق فارس در پاک ترین دولت تاریخ تالا هیچ موضعی نگرفتن؟ آیا صرف اصلاح طلب بودن دلیل محکمی بر این اعتراض هست؟ کاش حداقل میگفتن استاندار بومی نیست ولی این نمایندگان واقعی فارس در مجلس نیستن (314176)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۷:۲۹
آفرين بر علي مطهري حق گو، هميشه سلامت باشي (314178)
قلیدون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۷:۳۷
ما اهالی استان فارس از هیئت رئیسه محترم مجلس می خواهیم که استعفای جمعی نمایندگان استان فارس را پذیرفته و موجبات خوشحالی مردم را در این ماه عزیز و در آستانه عید سعید فطر فراهم آورند . (314179)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۸:۱۱
دولت اگر از موضع خود در انتصاب استاندار کوتاه بیاید قطعا در مقابل خواست عموم قرار خواهد گرفت و نشان از ضعف وفروپاشی دولت تلقی میگردد (314181)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۱۸:۲۴
آقای مطهری شما سابقه درخشانی در دوستی با موثران در فتنه دارید چرا می خواهید در مسائل استانی غیر از حوزه استحفاظی خود ارائه نظر کنید مردم فارس به این نمایندگان رای داده اند و انها را وکیل خود کردند وزیر کشور هم اگر بخواهد از عوامل دخیل در فتنه استفاده کند محکوم است شما هم به جای حزبی بازی به رای مردم احترام کنید (314183)
شیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۷:۵۳
کدوم مردم؟
استان فارس همه می دانند که بیش از 9000 نفر دارد
کسی با کمتر از 9000 تا رای نمی توتند نماینده مردم بزرگ و تمدن ساز استان فارس بشود که آن عدد هم خودش جای سوال دارد.
مطمئناً شما از اهالی این استان تمدن ساز جایی که کوروش اولین قانون و حقوق بشر را نوشت نیستید یا اصلا ایرانی نیستید و فقط می توانید به زبان فارسی بنویسید و همین و بس. (314323)
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۰:۰۱
رورا را برم بخدا.توی این چند وقت گذشته به هرکسی اراده کردند درشیراز حمله کردند وجو را بهم ریختند اما انگار نه انگار که استان نماینده داره یانه نداره اما الان که دولت داره استاندار عوض میکنه همه صداشون بلند شده که چرا ادامه دهنده اون استاندار نمیاد وکسی میاد که به مزاج این اقایون سازگار نیست (314197)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۰:۲۳
کسانی که از رحیمی پول گرفتند تا برای تبلیغات و انتخابات هزینه کنند نماینده مردم نیستند. (314198)
سکوت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۰:۳۴
من فقط از دیروز به نتیجه رسیدم که تو این کشور دیگه نمیتونم زندگی کنم. همین (314199)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۱:۱۹
زنده باد علی مطهری
زنده باد اصلاحات (314200)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۱:۴۰
دولت محترم اگر خواستار اعتدال در استان فارس هست در برابر این نمایندگان نباید عقب گرد نماید وضع استان بمراتب بسیار اسفناک تر ازاین مباحث است و قاعدتا این اقایان کم کمترین ارزش را برای رای مردم قائل هستند میخواهند در این سال سرنوشت ساز زمینه اعتدال را برای دوره بعد از خود هم منتفی نمایند
اگر واقعا استاندار نماینده دولت در استان میباشد لطفا برای خدا اندکی از رای مردم فارس و شیراز را در نوع انتخاب این نماینده دولت دخیل نمائید واجازه ندهید این استان بیش از این مورد بی مهری و یاس بیشتر شهروندانش گردد (314203)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۲:۰۵
وزیر کشور به عنوان شیخ وزرا نباید از تصمیم خودش کوتاه بیاد هر چند که استیضاح بشه؛ باید اقتدار وزارت کشور حفظ بشه! مجلس شورش را در اورده و خارج از قاعده کار می کنه! وزیر اگر کوتاه بیاد دولت باید عزلش کنه چون اقتدار هیئت دولت زیر سوال رفته؛ مجلس ما ملی هست نمایندگان باید یاد بگیرن حرکت بومی در مجلس انجام ندن (314204)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۲:۲۶
ای کاش تمام نمایندگان مجلس مانند آقای علی مطهری از قانون و قانون اساسی که میثاق ملی است دفاع میکردند
زنده باد علی مطهری و دیگر نمایندگان هم فکر ایشان هر چند که فکر میکنم هم فکر ایشان نداشته باشیم
با اینکه ما به اصلاح طلبان نزدیکیم اما نهایت احترام را برای آقای علی مطهری قائلیم چون که ثابت کرد قانون گرای واقعی میباشند خدا نگهدارشان باشد (314210)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۲:۴۳
باسلام واحترام خدمت فرزند خلف ایران زمین که همواره نطق های بجاوروشنگرش گره گشای مشکلات مبتلابه مردم بوده ،اخیراآقای علادین بروجردی جوان کم سن وسا ل وکم تجربه را به استاندارلرستان کهاز وابستگان ایشان نیز میباشد تحمیل کرده وبطور مکرردرعزل ونصب مسیولین دخالت میکند ازایشان درمقام کمیسو ن امنیت مجلس امنیت لرستان انتظار میرودبیشتر بمسایل امنیتی لرستان بیشتر توجه کند؟تادخالت درمدیریت کلان استان (314212)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۳:۰۵
باسلام آقای مطهری همیشه وبموقع بانگرش درست گره گشای دردهای مردم هستید،دراستان لرستان آقای علاءدین بروجردی درهمه عزل ونصب مسءولین استان دخالت میکند ،اخیرایک جوان کم سن وکم تجربه راکه از وابستگان خود رابعنوان معاون استاندارباستان تحمیل نموده ،مردم از ایشان انتظار دارند دررییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ،به امنیت استان هم توجه داشته باشند. (314213)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۳:۰۸
این حرکت نمایندگان نقض آشکار اصل پذیرفته شده جهانی تفکیک قواست.دولت بهیچ وجه نباید کوتاه بیاید چرا که بدعتی است خطرناک.و نافی حقوق دولت و ملت (314214)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۳:۱۹
مطهری و عارف حداکثر آرا را در انتخابات مجلس به دست خواهند آورد (314215)
فریب خورده۸۴
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ۲۳:۵۶
واقعا تفکراحمدی نژادی چه بلایی سر این مملکت آورده....... تمرد از تذکرات رهنمایی رهبری و........... !!!!
انشاالله مردم فهیم فارس و اصفهان و تهران بساط این تفکر پلید را در انتخابات آتی مجلس ۹۴ با انتخاب آگاه جمع خواهند نمود. (314217)
قانون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۰:۱۹
ایا در زمان احمدی نزاد هم اگر استانداری اصولگرا معرفی می شد نمایندگان ان استان استعفا می دادند قوه قضاییه باید جلو این قانون شکنان را بگیرد این چه وضعی است ریس جمهوری که منتخب ملت است وزیری را که مجلس رای اعتماد داده نبایداجازه انتخاب استاندار را داشته باشدچگونه این اقایان در قوه مقننه هستند که با هر چیزی مخالف تنگ نظری انهاست ادا واطوار در می اورندپس در مجلس هم دلیلی ندارد برای هرقانون رای گیری کنندهم نظر اقایان را قانون کنند مانند کبک سرشان رازیر برف کردند وواقعیت ها را نمی فهمند (314220)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۰:۲۹
این آقایون پاشون رو اندازه گلیمشون دراز کنن لطفا (314222)
Sadegh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۰:۵۰
امیدوارم کوتاه نیاد. (314224)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۰:۵۵
بااستعفای نمایندگان شیرازموافقت شود.فوقش چندماه زودترازاسفندمیرند سراغ کارهاشون (314226)
سرچشمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۱:۰۲
بعداز وقایع این چندروزه دیگه نمیدونم چی بگم؟ (314227)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۱:۰۲
با احترام به آقای مطهری ولی تو این مورد نظرم مخالفه ایشونه.مردم فارس حق دارن استاندار بومی داشته باشن و اعتراض نمایندگان هم به این دلیل بود که وزارت کشورگزینه غیربومی معرفی کرده .آفرین به نمایندگان فارس که محکم جلوی این قضیه ایستادن. (314228)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۲:۲۴
تمام این مسائل از آتیش نماینده جهرم بلند میشه (314257)
جهرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ۰۲:۲۵
آقا بهنام چرا در دولت دهم که آقای احمدزاده کرمانی که بومی نبود این آقایان هیچ اعتراضی نکردند. (314259)