به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۸۴۰۳۲

موریکونه برای تارانتینو آهنگ می‌سازد

گروه فرهنگی: «کوئنتین تارانتینو» از آهنگسازی «انیو موریکونه» برای جدیدترین ساخته‌اش «هشت نفرت‌انگیز» و همچنین پروژه‌های بعدی سینمایی خود خبر داد.
موریکونه برای تارانتینو آهنگ می‌سازد
پس از اولین نمایش بخش کوچکی از فیلم «هشت نفرت‌انگیز» در «کامیک-کان»، «کوئنتین تارانتینو» در کنفرانس سالانه «کامیک‌کان» در ساندیگو اعلام کرد که موسیقی این فیلم را «انیو موریکونه» از نامدارترین آهنگسازان تاریخ سینما بر عهده خواهد داشت.«موریکونه» با کارگردانان سرشناسی چون «برناردو برتولوچی»، «پیر پائولو پازولینی‌»، «پدرو آلمادوار‌»، «جوزپه تورناتوره»، «اولیور استون»،‌ «ترنس مالیک‌»، «برایان دی‌پالما‌» و «بری لوینستون» همکاری داشته است.

 

موسیقی فیلم‌هایی چون «یک مشت دلار»(۱۹۶۴)، «به خاطر چند دلار بیشتر»(۱۹۶۵)، «روزی روزگاری در غرب»(۱۹۶۸)، «روزهای بهشت»(۱۹۷۸)، «روزی روزگاری در آمریکا»(۱۹۸۴)، «ماموریت»(۱۹۸۶)، «تسخیرناپذیران»(۱۹۸۷)، «سینما پارادیزو»(۱۹۸۸)، «هملت»(۱۹۹۰)، «مالنا»(۲۰۰۰)، «بیل را بکش» و «حرامزاده‌های عوضی» از دیگر آثار این موسیقیدان برجسته ایتالیایی محسوب می‌شود.

 

در سال 2007 نیز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا از یک عمر فعالیت هنری «موریکونه» با اعطای جایزه اسکار افتخاری به پاس نقش درخشان و چند وجهی در هنر موسیقی فیلم تقدیر کرد.وی در بخش رقابتی نیز پنج بار نامزد دریافت جایزه اسکار بوده‌ است.موریکونه که از او به عنوان "پرکارترین آهنگساز فیلم در جهان" یاد می‌کنند، در فوریه سال ۲۰۰۱ میلادی از سوی روزنامه گاردین در مقاله‌ای «موتزارت سینما» خوانده شد. از میان آثار او که بالغ بر ۶۰ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفته‌ است، «روزی روزگاری در غرب» با فروش تقریبی ۱۰ میلیون نسخه از پرفروش‌ترین موسیقی‌های اینسترومنتال فیلم در تاریخ سینما به شمار می‌آید.

 

به گزارش گاردین، «تارانتینو» در این مراسم همچنین عنوان کرد تنها زمانی خود را یک وسترن ساز می‌دانم که سومین فیلم خودم را نیز در این ژانر بسازم. تاکنون دو فیلم وسترن «ژانگوی آزاد شده» و «هشت نفرت‌انگیز» را ساخته‌ام و وسترن دیگری نیز را در برنامه دارم.وی همچنین از علاقه‌مندی خودش و «اما تورمن» برای ساخت قسمت سوم فیلم هیجانی و انتقام‌جویانه «بیل را بکش» نیز خبر داد اما گفته زمان ساخت این پروژه سینمایی هنوز مشخص نیست.

 

در این مراسم برخی از بازیگران فیلم «هشت نفرت‌انگیز» از جمله «بروس درن» بازیگر کهنه‌کار آمریکایی حضور داشتند. «درن» با ستایش از «تارانتینو» عنوان کرد: «کوئنتین» بیش از هر کارگردان دیگری به جزئیات توجه دارد و اگر تنها یک رقیب داشته آن «لوچینو وسیکونتی» کارگردان شهیر ایتالیایی است.فیلم «هشت نفرت‌انگیز» جدیدترین ساخته بلند سینمایی «کوئنتین تارانتینو» کارگردان سرشناس آمریکایی همزمان با کریسمس (25 دسامبر) اکران خود را آغاز می‌کند.

مرجع : ایسنا