به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۸۴۱۸۱
وجود 10هزار بیمارستان فرسوده درکشور

240بیمارستان در کشور نیمه تمام رها شده اند

گروه جامعه: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکتهای مردمی گفت: 240 بیمارستان نیمه تمام در کشور و حتی در استان تهران و نیز بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی فرسوده داریم و با توجه به مشکلات مالی دولت، راهی جز کمک های مردمی برای اتمام آنها موجود نیست.
240بیمارستان در کشور نیمه تمام رها شده اند
سیدمحمد هادی ایازی  در نشست هم اندیشی خیرین سلامت در باشگاه آجودانیه تهران افزود: مشارکت برای ارتقای سلامت مردم می تواند هم ابعاد فردی داشته باشد و هم ابعاد اجتماعی و این حرکت بزرگی است که انسانها بتوانند علاوه بر سلامت خود، به فکر سلامت دیگر هموطنان نیز باشند.
وی ادامه داد: پیشتر با حمایت و کمک خیرین اقدامات زیادی برای بهبود کمی و کیفی خدمات سلامت در کشور انجام شده، ساخت بیمارستان های متعدد، خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی - درمانی، ایجاد پایگاه های انتقال خون و فعالیت خیرین در حوزه آموزش و پژوهش در حوزه سلامت نمونه هایی از مشارکت های خیرین است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای مردمی افزود: واقعیت این است که فاصله بین آنچه امروز به عنوان مراکز بهداشتی - درمانی در کشور در اختیار داریم با آنچه که باید باشد خیلی زیاد است و با توجه به محدودیتهای بودجه ای دولت، وزارت بهداشت برای تامین اعتبارات مورد نیاز با مشکلات زیادی مواجه است و تنها راه حل موجود مشارکت خود مردم است.

ایازی گفت: به عنوان مثال در استان تهران 13 هزار تخت بیمارستانی داریم که 10 هزار تخت آن فرسوده و نیازمند بازسازی است و فقط سه هزار تخت بیمارستانی مناسب در تهران د اریم. وی ادامه داد: محدودیت های زیادی برای بازسازی و ساخت بیمارستان در کشور داریم، به همین خاطر، در موارد بسیار زیادی بیماران به علت کمبود تخت، امکان پذیرش در بیمارستان دولتی را پیدا نمی کنند و باید پشت نوبت بمانند.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: اکنون 240 بیمارستان نیمه تمام در کشور داریم که برای تکمیل آنها هیات وزیران مصوب کرده، از کمک خیرین استفاده کنیم. خیرین می توانند این بیمارستانها را تکمیل کنند و بهره برداری را نیز متکفل شوند یا بهره برداری از آن را به وزارت بهداشت بسپارند.
مرجع : ایرنا