به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۸۴۲۴۵

بازداشت 8 وکیل و کارمندمتخلف قوه قضاییه

گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت 4 وکیل و 4 کارمند متخلف دستگاه قضایی خبر داد.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در این‌باره، گفت: در پی اولویت دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد در داخل و خارج از قوه قضائیه از نشست قبلی سخنگوی قوه قضائیه با خبرنگاران تا کنون 4 نفر از وکلای متخلف که رشوه به کارمندان داده بودند یا تخلفات دیگری داشتند، بازداشت شدند. همچنین 4 کارمند از دستگاه قضایی و 4 نفر دلال که مرتکب جعل و کلاهبرداری شده‌اند بازداشت شدند.بعضی از این افراد با کارمندان و وکلای متخلف در ارتباط بودند. 

 

بازداشت تعدادی از اعضای هیات مدیره موسسه میزان
محسنی اژه‌ای در ادامه با بیان اینکه ساماندهی موسسات اعتباری و شرکت‌ های تعاونی کماکان در دستور کار دولت، بانک مرکزی و قوه قضائیه است، گفت: مجدداً به این موسسات گفته شده باید تحت نظارت بانک مرکزی و قانون فعالیت کنند. به آنها فرصتی داده شده تا در این رابطه اقدام کنند و چنانچه این اقدامات را انجام ندهند با مشکل مواجه می‌شوند.

 

وی با اشاره به پرونده موسسه میزان، گفت: قرار بود این موسسه در بانک صادرات ادغام شود ولی اعضای هیأت مدیره این موسسه، این موضوع را قبول نکردند. آنها باید در یک فرصت اقداماتی را انجام می‌دادند که انجام ندادند و به همین دلیل تعدادی از اعضای هیأت مدیره بازداشت شدند.

 محسنی اژه‌ای گفت که برای موسسه میزان مدیر تصفیه انتخاب شده و اقدامات تصفیه این موسسه در حال انجام است. هم بانک مرکزی به عنوان اخلال در نظام اقتصادی علیه موسسه میزان اعلام جرم کرده و هم بعضی از سپرده‌ گذاران با عنوان خیانت در امانت شکایت کرده‌اند.

مرجع : ایسنا