کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

كردستان، کردها، اهل سنت و نظام ...!

5 مرداد 1394 ساعت 12:58


محمدآزاد جلالی‌زاده


گروه مقالات: دارم نشست خبری دکتر روحانی با خبرنگاران در سنندج را نگاه مي‌کنم ... خبرنگاران بسیاری از عدم ورود جدی کردها و اهل سنت به درون ساختار قدرت دولتی گله مند بودن و سوال کردن ... روحانی خیلی روی موضوع تمرکز نکرد و جواب قانع کننده ای نداد ... این سمت رییس جمهور نماینده ولی فقیه در استان نشسته بودن و آن طرف استاندار؛ به عنوان دو بازوی اصلی حکومت (کل نظام سیاسی) و دولت (به عنوان قدرت اجرایی) ... و هیچکدام کرد، اهل سنت و یا بومی نیستن ...!

به عنوان یک فرزند شهید، یک نوه ی شهید، یک برادرزاده ی جانباز، یک دلسوز این سرزمین که با رهبری و قانون اساسی و کلیت نظام سیاسی و تمامیت ارضی و منافع امنیتی و ... مشکلی نداشته و سرناسازگاری ندارم و اگر خدا قبول کند از خانواده های شناخته شده و ایثارگر این منطقه ام -- و حتی خیلی‌ها من را به جرم فرزند شهید بودن؛ خائن!! مي‌دانند -- این‌ها را مي‌گویم تا بعداً انگ های ضد انقلاب بودن!! از طرف دوستانی که این سرزمین را ملک طلق پدریشان مي‌دانند بر من زده نشود ... مي‌پرسم و جدی هم مي‌پرسم: در راستای وحدت اسلامی چرا نمایندگان ولی فقیه در مناطق اهل سنت نبایستی از نیروهای مذهبی بومی و اهل سنت باشند؟

چرا استاندار نباید کرد اهل سنت متخصص و متعهد باشد... چرا کرد اهل سنت معتقد به نظام و ایثارگر و از نیروهای مطمئن نبایستی وزیر باشد و در هیات وزیران حضور داشته باشد ... چرا تمام مناصب اصلی و اجرایی و امنیتی در دست نیروهای غیر بومی است...؟؟ آیا به نفع امنیت ملی و کیان ایران اسلامی نیست که کردهای اهل سنت در مناصب امنیتی، اطلاعاتی، نظامي و ... حضور داشته باشند ... آیا به نفع جایگاه مقام محترم رهبری نیست که نماینده اش در منطقه از نیروهای کرد و اهل سنت باشد؟؟

آیا به نفع نظام نیست که رییس صدا و سیمای استانی از نیروهای بومی باشد ...؟ آیا تایید صلاحیت نیروهای خوش فکر و متخصص و خوش سابقه برای ورود به مجلس در راستای تحکیم پرستیژ نظام در منطقه نیست؟ ...آیا سپردن مسئولیت های اجرایی به نیروهای درون استانی باعث نمی شود که با سختی های امور اجرایی آشنا شده و همه ژست منتقد نگیرند؟ ... آیا نیروهای نظامی و امنیتی ما که برای نجات مناطق کردنشین عراق به آنجا مي‌شتابند، نبایستی راه را برای ورود کردهای اهل سنت ایرانی را در پست های بالای خویش فراهم نمایند؟ ...

به راستی دلسوزان نظام نمی دانند که اگر یک کرد اهل سنت وارد هیات وزیران شود، ثبات روانی و اعتماد مردم کرد به نظام سال‌ها تضمین مي‌شود ... با این رویکردی که تا الان در قبال کردستان گرفته شده است، تنها گروههای اپوزیسیون ضد نظام نفع مي‌برند و هی بر طبل محرومیت و عدم اعتماد به کردستان مي‌کوبند ...
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل/ کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها


کد مطلب: 85785

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/85785/كردستان-کردها-اهل-سنت-نظام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir