کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دفاع جانانه حسينيان از مرتضوي و مخالفت با استيضاح وزیر کار؛

مرتضوی مانند سوریه است که تاوان حمایت از مقاومت را می‌دهد

15 بهمن 1391 ساعت 13:18

گروه سياسي: عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با بیان این که مرتضوی در دوران فتنه ۸۸ با بصیرت ایستادگی کرد، افزود: مرتضوی اینک چوب ایستادگی خود را می‌خورد.


روح الله حسینیان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن) مجلس به عنوان نماینده مخالف استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در موضوع استیضاح شیخ الاسلامی که به دلیل ریاست سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی انجام می‌گیرد باید گفت که مرتضوی یکی از قضات انقلابی است که در مدت ۸ سال حاکمیت اصلاح طلبان مردانه در برابر توطئه گران و روزنامه‌هاي زنجیره ای ایستاد و در دوران ۸۸ مقتدرانه و با بصیرت تمام ایستادگی کرد و بدون هیچ محافظه کاری با اشرار درگیر شد. اين نماینده مجلس با بیان این که مرتضوی اینک چوب ایستادگی خود را مي‌خورد، افزود: مرتضوی مانند سوریه است که تاوان حمایت از مقاومت را مي‌دهد و اتهام مرتضوی این است که در زمان دادستانی وی در اوج درگیری‌ها بین جوانان دلداده رهبری و مردم مظلوم و در مقابل بهائیان آمریکا و منافقان و دنیاطلبان بودند، چند نفر کشته شدند.

این نماینده مجلس نهم با بیان فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر این که مجلس در راس امور است یادآور شد: در این مجلس یک مسلمان به ده ها اتهام متهم مي‌شود که چرا برای چنین پرونده منع تعقیب صادر کرده است و این درد را کجا مي‌توان برد که نماینده از قاضی مي‌خواهد تا قانون اساسی را زیر پا بگذارد چرا که قانون اساسی در اصل ۱۶۴ مي‌گوید قاضی را نمی توان از مقامی که شاغل آن است بدون محاکمه و ثبوت جرم به طور دائم یا موقت منفصل کرد حال چگونه نماینده مجلس مي‌تواند قاضی را بدون اثبات جرم، به ده ها جرم متهم کند.

وی با بیان اصل بر برائت افراد و براساس قانون اساسی توضیح داد چگونه پشت تریبون مجلس فردی بدون ثابت شدن جرم به ده ها جرم متهم مي‌شود؟ آیا این اجرای عدالت است؟ آیا این از اجرای قانون دم زدن است؟ حسینیان براساس اصل ۳۹ قانون اساسی گفت: هتک حرمت کسی که به حکم قانون بازداشت و محاکمه شده است به هر صورت ممنوع است اما چگونه یک قاضی که سالها دادستان انقلاب پایتخت جمهوری اسلامی بوده است را مي‌شود به جرم و خیانت متهم کرد؟

عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس تصریح کرد: ما در برهه سخت تاریخی و در عبور از گردنه طوفانی و برخی به هیچ چیز جز آرامش نیاز نداریم چرا که اکنون در جبهه مقاومت سوریه با آمریکا، غرب و شیوخ مرتجع و در جنوب لبنان و غزه با رژیم صهیونیستی و در منطقه با شیوخ مرتجع و در اقتصا با ابرقدرت در حال نبرد هستیم. وی با بیان این که در جنگ روانی مورد تهاجم همه قدرت‌ها هستیم یادآور شد: این قدرت ها نه مي‌خواهند دولت جمهوری اسلامی باشد و نه مجلس شورای اسلامی و نه قوه قضائیه جمهوری اسلامی پس چرا باید کاری کنیم که همه دشمنان احساس خوشحالی کنند. وی ادامه داد: از نمایندگان مي‌خواهم تا با رای به ابقای شیخ الاسلامی بیایید به مردم ثابت کنید که مجلس به دنبال اختلاف و بر هم زدن وحدت نیست و در این موقعیت به خوبی مصلحت انقلاب و اسلام را به درستی تشخیص مي‌دهد و شادی دشمنان را به ناکامی تبدیل مي‌کند.

ديگر نماينده حامي مرتضوي و شيخ‌الاسلام، عباسپور نماينده بوئين‌زهرا بود كه گفت: آيا قصه کهريزک مهم است يا داستان فتنه، امروز عوامل فتنه حصرشان شکسته شده است و بدانيد که کهريزک زاييده فتنه است. عباسپور با بيان اينکه در شرايطي که همه مي‌دانيم در يک جنگ اقتصادي نابرابري با قدرت‌هاي استکباري و غيرالهي به سرکردگي آمريکا و اسرائيل و دولت‌هاي غربي قرار گرفته‌ايم، افزود: اينها از ظرفيت‌هاي خود استفاده مي‌کنند و اين بار با جنگ اقتصادي و تحريم‌هاي هوشمند و فلج‌کننده‌شان مي‌خواهند نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را که آرمان امام(ره) و شهدا است، از پا در آورند.
عباسپور از نمايندگان استيضاح‌کننده سوال کرد و گفت: آيا در يک شرايط جنگي که شما آن را جنگ تمام عيار مي‌خوانيد ضرورت جامعه در وحدت، همدلي و هم‌افزايي است يا در استيضاح که موجب چالش دولت و مجلس مي‌شود.


کد مطلب: 8587

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/8587/مرتضوی-مانند-سوریه-تاوان-حمایت-مقاومت-می-دهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir