به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۳۲
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۸۶۲۳۱
امانی: هماهنگی اصلاح‌طلبان ضامن پیروزی است

اصلاح‌طلبان و كانديداهاي 30 درصدي زنان

گروه سياسي: اولین نشست مجمع زنان اصلاح طلب استان آذربایجان شرقی با حضور شهربانو امانی و با شرکت زنان عضو شوراهای مرکزی احزاب و تشکل های اصلاح طلب استان و زنان مدیر در دولت اصلاحات، برگزار شد.
اصلاح‌طلبان و كانديداهاي 30 درصدي زنان
در این جلسه شهربانو امانی به عنوان ناظر از طرف دفتر مرکزی مجمع زنان اصلاح طلب در سخنان خود یکی از اهداف کوتاه مدت این مجمع را تلاش در بهبود کیفیت مجلس و معرفی نیروهای توانمند برای انتخابات و به تبع آن ایجاد مجلسی توانمند و پاک که تداوم دهنده شیرینی انتخابات 92 در کام مردم باشد، دانست. نماینده ارومیه در مجالس پنجم و ششم افزود: قدرت قوه مجریه در قدرت مجلس است و یک مجلس قدرتمند با انجام صحیح وظایف قانون گذاری و نظارتی و در نظر گرفتن منافع ملی می تواند موجبات قدرت دیگر ارکان کشور و حاکمیت را نیز فراهم آورد. وی با اشاره به قدرت و اختیارات نمایندگان، آنان را پژواک صدای ملت دانسته و خاطر نشان کردند که مجلس در راس امور است.

این فعال اصلاح طلب به انتقاد از برخی عملکرد‌های مجلس مانند مصوبه ازدواج پدرخوانده با فرزندخوانده تحت عنوان قانون حمایت از خانواده و یا تاسیس دفاتری به اسم ازدواج آسان که در اصل تاثیرات منفی بر بنیان خانواده دارد پرداخت. امانی گفت: همه مسئولان به خصوص اصلاح طلبان، وامدار و بدهکار مردم هستند و به همین دلیل خواهان تلاش وحضور فعال اصلاح طلبان هستیم و هدف را استمرار راه اصلاح طلبی می دانیم و خاطر نشان کردند که لازمه پیروزی در انتخابات همکاری و هماهنگی اصلاح طلبان است. امانی در مورد اهمیت حضور بانوان در مجلس به مصوبه اتحاد بین المجالس در سال 75 اشاره کرد و خواهان حضور حداقل سی درصدی زنان در لیست اصلاح طلبان شد.

در این نشست که با هدف انتخاب هیات رییسه و مسئولین کمیته ها تشکیل شده بود با برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی متشکل از رئیس،نایب رئیس، دبیر و روسای کمیته ها انتخاب شدند. لازم به یادآوری است که دکتر زهرا شجاعی مشاور امور زنان آقای خاتمی در دولت اصلاحات، ریاست مجمع زنان اصلاح طلب در کشور را بر عهده دارد. یکی از اهداف مهم این مجمع گسترش مشارکت سیاسی زنان است که عملی نمودن طرح اصلاح طلبان برای حضور 30درصدی زنان در انتخابات مجلس آتی را به صورت اجرایی در دستور کار خود دارد. با برگزاری این نشست و مشخص شدن اعضای هیات رئیسه و شورای مرکز آن یک گروه اصلاح طلب دیگر به جمع احزاب و تشکل های اصلاح طلب استان اضافه شد.