کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جنرال موتورز دو کارخانه در هند دارد

صادرات یک میلیارد دلاری جنرال موتورز از هند

ایسنا , 10 مرداد 1394 ساعت 9:03

گروه اقتصادی: جنرال موتورز با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در هند، ظرف چند سال آینده، این کشور را به یک قطب صادرات جهانی خودرو تبدیل می‌کند.


این خودروساز آمریکایی که ظرفیت تولید سالانه بیش از 280 هزار خودرو را در هند دارد، این ظرفیت را تا سال 2025 به 220 هزار دستگاه کاهش می‌دهد زیرا تولیدش را در یک کارخانه کاهش داده و ظرفیت تولید کارخانه دیگرش در هند را اندکی افزایش می‌دهد. بازار خودروی هند در چند سال گذشته رشد کندی داشته و فروش آن کمتر از سه میلیون خودرو بوده است اما تحلیلگران انتظار دارند تا سال 2020 هند به سومین بازار بزرگ خودروی سواری در جهان پس از چین و آمریکا تبدیل شود. با وجود دو دهه حضور در هند، فروش جنرال موتورز در این کشور در حال کاهش است و این شرکت همچنان ضرر می‌کند. جنرال موتورز در سال منتهی به مارس 38.5 میلیارد روپیه (604 میلیون دلار) در هند ضرر کرد با اینهمه ماری باررا، مدیرعامل این خودروساز اظهار کرد که جنرال موتورز مطمئن است که کسب و کار سودآوری را در هند ایجاد می‌کند.

خودروسازان غربی مانند جنرال موتورز، فولکس واگن و فورد موتور برای افزایش فروش در هند تقلا می‌کنند در حالیکه بازار این کشور تحت نفوذ خودروسازان کره‌ای و ژاپنی مانند هیوندای موتور و سوزوکی موتور است که مدلهای ارزان قیمت قابل توجهی را عرضه کرده اند. کندی اقتصادی اخیر هند خودروسازان غربی را با ظرفیت تولید مازاد بر تقاضا مواجه کرده است. این امر موجب شده برخی از خودروسازان مانند فورد و فولکس واگن برای استفاده از ظرفیتشان و سود بردن از هزینه پایین نیروی کار در این کشور، صادراتشان را افزایش دهند.

سرمایه گذاری جنرال موتورز در هند بخشی از سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری است که این شرکت اعلام کرده تا چند سال آینده برای طراحی خانواده جهانی جدید خودروهای شورولت با همکاری سایک موتور چین انجام خواهد داد. جنرال موتورز دو کارخانه در هند دارد که یکی در ایالت گجرات و دیگری در ماهاراشترا است و این دو کارخانه به اتفاق بیش از 280 هزار خودرو در سال تولید می‌کنند. کارخانه گجرات با حداکثر ظرفیت تولید 110 هزار خودرو در سال، تا اواسط سال 2016 تعطیل خواهد شد.

کارخانه تالگائون در ماهاراشترا ظرفیت تولید سالانه 130 هزار خودرو را دارد که می‌تواند تا 170 هزار هم افزایش پیدا کند. جنرال موتورز قصد دارد ظرفیت تولید این کارخانه را تا سال 2025 به 220 هزار دستگاه افزایش دهد که 30 درصد آن برای صادرات به آفریقا و خاورمیانه خواهد بود. بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز سال گذشته تنها 56 هزار و 700 دستگاه خودرو در هند فروخت.


کد مطلب: 86283

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/86283/صادرات-یک-میلیارد-دلاری-جنرال-موتورز-هند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir