به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۴ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۸۶۷۶۸

چگونه عکس شما تمبر می‌شود؟

گروه اقتصادی: سرویس سفارش تمبر شخصی از جمله سرویس‌هایی است که مدتی است ارائه آن از سوی شرکت پست آغاز شده است.
چگونه عکس شما تمبر می‌شود؟
جمع آوری کلکسیونهای تمبر از سالها قبل دل مشغولی برخی افراد بوده و در موارد متعدد این مجموعه‌ها حتی با قیمت هایی قابل توجه به فروش رسیده است با این حال طی سالهای اخیر با پیشرفتهای گسترده تکنولوژی، گویی نوستالژیهای این حوزه نیز دستخوش تغییر شده است. اکنون با تغییراتی که به دنبال توسعه فناوریها صورت گرفته امکانی ایجاد شده تا شما حتی امکان طراحی تمبر دلخواه خود را داشته و مرسوله خود را با تمبری با شکل و شمایل دلخواه خود ارسال کنید.

در فرآیند تولید یک تمبر، شرکت پست تنها یکبار آن تمبر را چاپ کرده و پس از نشر و تولید آن، کلیه لوازم تولید آن را از قبیل فیلم و زینک چاپ و نمونه اصلی آن از بین می‌برد. این عمل باعث با ارزش شدن تمبر بوده و موجب شده تا کلکسیونرها به جمع‌آوری تمبر اقدام کنند.در کشورهایی نظیر ایالت متحده و برخی کشورهای اروپایی این امکان از طریق پست در اختیار مردم قرار داده شده تا بتوانند از تمبرهای قدیمی بطور اختصاصی استفاده کنند اما نه به تنهایی که باعث از بین رفتن ارزش تمبر شود بلکه در کنار یک عکس دلخواه از فرد سفارش دهنده.

 

این کار باعث می‌شود تا همگان بتوانند عکس خود را در کنار یکی از معتبرترین تمبرهای تاریخی کشور خود به عنوان یک تمبر شخصی در اختیار داشته باشند و برای ارسال نامه‌های خود از این گونه تمبرها استفاده کنند. بر اساس آمارهای منتشره در کشورهای دیگر، در سه هفته اول ارائه این سرویس 40000 سفارش دریافت شده بطوریکه 40 درصد آنها عکسهای کودکان، 25 درصد عکس نوجوانان و عکس های خانوادگی، 10 درصد عکس حیوانات خانگی و مابقی مربوط به شرکتها و مؤسسات بود.شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نیز مدتی است به چنین اقدامی دست زده و این امکان را از طریق سایت اینترنتی خود به عموم مردم عرضه کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت عکس دلخواه خود را در کنار تمبر دلخواه خود که از آلبوم تمبر موجود در شرکت پست انتخاب میکنید قرار داده و بعنوان تمبر شخصی بر روی نامه های ارسالی خود به دوستان و آشنایان استفاده کنید.

 

به عبارت دیگر سرویس تمبر شخصی عنوان خدمتی است که در قالب استفاده از آن علاقمندان می توانند از طریق ایجاد سفارش در سایت شرکت پست، تمبر پستی مورد نظر خود را انتخاب و به همراه تصویر شخصی در کنار هم قرار دهند و با پرداخت هزینه آن از طریق کارتهای بانکی عضو سیستم شتاب بانک مرکزی تمبر مورد نظر خود را چاپ کنند.در این سرویس دو نوع طرح با عنوان های نوع صفر و نوع یک طراحی شده که البته هر یک از آنها تعرفه خاص خود را دارند. برای دسترسی به چنین تمبری با مراجعه به سایت شرکت پست می توان روند مربوطه را به شکل ذیل دنبال کرد:

1. ابتدا در قسمت ایجاد سفارش، کلید سفارشات جدید را انتخاب می‌کنیم.

2. با ورود به صفحه سفارشات باید تصویر خود و تصویر تمبر دلخواه را انتخاب کنیم به این ترتیب که با زدن کلید بارگذاری تصویر شخص وارد صفحه بارگذاری تصویر شده و کلید Browse را می‌زنیم.

3. در این لحظه فهرست فایلها و درایوهای کامپیوتر خود را می‌توانیم مشاهده کنیم و فایل مورد نظر را انتخاب و کلید open را بزنیم، پس از انتخاب تصویر و دیدن مسیر آن در قسمت مسیر فایل کلید بارگذاری را می‌زنیم. عکس انتخاب شده در سمت چپ قسمت انتخاب تصویر ظاهر می‌شود.

 

4. حال نوبت به انتخاب تمبر دلخواه است که با زدن کلید انتخاب تمبرهای پستی صورت می‌گیرد. با زدن این کلید در صفحه انتخاب تمبر، آلبوم تمبر پست در اختیار ما قرار می‌گیرد و می‌توانیم آن را صفحه به صفحه ورق بزنیم و عکس مورد نظر خود را انتخاب کنیم. همچنین با استفاده از قسمت جستجو می‌توانیم بر اساس موضوعاتی از قبیل کد تمبر ( در صورت آشنایی قبلی با آلبوم تمبر پست )، مدل، قیمت، عنوان و نام عکس درون آلبوم جستجو کرده و تمبر مورد نظر خود را انتخاب کنیم، در این صفحه همچنین می‌توان با کلیک کردن روی قسمت بزرگنمایی تصویر، تصویر تمبر را در ابعاد بزرگتر دیده و همچنین با زدن کلیه جزئیات، کد و شماره مدل تمبر را در قسمت پایین آلبوم مشاهده کنیم.

 5. پس از انتخاب تصویر تمبر، تمبر انتخاب شده و در سمت راست قسمت "انتخاب تمبرهای پستی" ظاهر می‌شود، حال مشخصات خود را وارد می‌کنیم و کلید محاسبه قیمت را می‌زنیم.

6. در صفحه بعد قیمت سفارش مشخص می‌شود که شما باید برای تکمیل شدن سفارش خود کلید پرداخت را بزنید و هزینه آن را پرداخت کند.

7. پس از پرداخت، شماره‌ای جهت پیگیری سفارشات در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید در مراجعات بعدی برای آگاهی از وضعیت سفارش خود در قسمت مشاهده پیام، شماره سفارش را وارد کرده و کلید ورود را بزنید. بنا بر اعلام مسوولان شرکت پست هزینه خرید طرح های نوع صفر 10 و نوع یک 20 هزار تومان تعریف شده است.

مرجع : ایسنا