به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۰ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۸۷۳۹۰

واکنش وزارت بهداشت به بحران‌زا بودن هپاتیت

گروه سلامت: رییس اداره ایمن‌سازی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهارات ارائه شده درباره فرمولاسیون غلط و عواقب خطرناک واکسن هپاتیت توسط یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله را رد کرد.
دکتر سیدمحسن زهرایی با بیان اینکه ایشان باید پاسخگوی مطلبی که گفتند باشند،‌ گفت: ما از دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله درخواست کردیم که اگر ایشان مستنداتی برای صحبت‌هایشان دارند، عنوان کنند و اگر ندارند به عنوان حرف غیرعلمی برخورد‌های لازم از سوی دانشگاه انجام شود. تقریبا یک ماه است این مکاتبه را انجام داده‌ایم، اما پاسخی از سوی دانشگاه دریافت نشده‌ است.براساس مستندات موجود علمی، سندی وجود ندارد که حرف‌های ایشان را تایید کند. واکسن هپاتیت در همه دنیا با همین شیوه‌ای که در کشور تولید می‌کنیم، ساخته می‌شود و هیچ بحرانی دراین زمینه وجود ندارد.
گفتنی است؛ چندی پیش یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اظهاراتی مبنی براینکه واکسن نوترکیب هپاتیت B از لحاظ ایده‌پردازی غلط است و سیاست بهداشتی کشور بر پایه یک اصول غلط بنا شده است ارائه کرد؛ مباحثی که واکنش رییس شبکه هپاتیت کشور را نیز به دنبال داشت و دکتر سیدموید علویان با انتشار مطلبی در رسانه‌ها خواستار ارایه مستندات این مبحث شد.
مرجع : ایسنا