به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۰ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۸۷۴۳۱

بازی های جدید واقعیت مجازی در راهند

گروه فناوری: تکنولوژی واقعیت مجازی این روزها هواداران بیشماری پیدا کرده و در هر کوی و برزنی می توان زمزمه هایی مبنی بر وارد شدن فلان شرکت به این عرصه برای تولید محصول مورد نظر خود بر اساس تکنولوژی مذکور را شنید.
بازی های جدید واقعیت مجازی در راهند
در این میان بی شک یکی از جنبه های برجسته ی این تکنولوژی نوین به محصولات صنعت سرگرمی مربوط می شود.
وقتی از صنعت سرگرمی سخن به میان می آوریم، نمی توان دنیای بازی های کامپیوتری را به همین راحتی نادیده گرفت. برای دانستن میزان داغ بودن بحث تکنولوژی واقعیت مجازی در دنیای بازی های کامپیوتری، کافی است سر خود را از پنجره بیرون بیاوریم و نگاهی به دور و برمان بیاندازیم. شرکت یوبی سافت چندی پیش از تمرکز قابل توجه خود بر تولید بازی های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی در آینده ای نزدیک خبر داد و سوای آن دو محصول هولو لنز و اوکلوس ریفت را نیز اکنون تنها شخص شخیص خواجه حافظ شیرازی است که نمی شناسد! در این میان اگر بخواهیم بازی های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی را به صورت تک به تک بر شماریم قطعاً لیست بلند بالایی را در اختیار خواهیم داشت. لیستی که اکنون یک بازی دیگر را هم باید به آن اضافه کنیم.

به تازگی سازندگان بازی خاطره انگیز تاریکی (The Darkness) یعنی استودیو StarBreeze اعلام کرده اند که قصد ساخت بازی جدیدی را بر مبنای تکنولوژی واقعیت مجازی دارند. یک اثر شوتر اول شخص که John Wick نام دارد و قرار است توسط آن ها منتشر شود. در واقع استودیو StarBreeze ناشر این بازی خواهد بود و قرار است کار ساخت اثر مذکور به فعالان عرصه ی واقعیت مجازی یعنی دو شرکت Grab Games و Wevr سپرده شود. در این میان بخش اصلی بازی توسط شرکت Grab Games طراحی خواهد شد و قرار است اثر مذکور برای دو ابزار مبتنی واقعیت مجازی HTC Vive و Steam VR (که در واقع به یک خوانواده تعلق دارند) عرضه شود.

علاقمندان سینما با شنیدن نام John Wick قطعاً شاخک هایشان به کار افتاده و یک علامت سوال بزرگ بر روی سرشان سبز شده است. در واقع این بازی قرار است بر اساس همان فیلم سینمایی جان ویک ساخته شود که سال گذشته اکران شد و توانست بیش از سه برابر بودجه ی ابتدایی خود را در پروسه ی اکران بازگرداند. این فیلم صدو یک دقیقه ای داستان یک قاتل مزد بگیر بازنشسته (Hitman) را (با بازی کیانو ریوز) روایت می کرد که قصد داشت انتقام کشته شدن تنها یادگار زن مرحومش یعنی یک توله سگ ملوس را از قاتلان این جانور زبان بسته بگیرد! حال دنیای خشن و خونین این فیلم قرار است به یک بازی کامپیوتری مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی بدل شود. اما هنوز علاقمندان جناب کیانو ریوز (که پس از سال ها توانستند هنر نمایی هنرپیشه ی محبوب خود را در یک فیلم سینمایی به درد بخور به نظاره بنشینند!) نمی دانند که آیا می توانند جان ویک سرسخت یا همان کیانو ریوز را دوباره در قالب این بازی نیز ملاقات کنند یا خیر. سوای این امر فعلاً اطلاعات چندان کاملی از زیر و بم این بازی جدید منتشر نشده و در حال حاضر تنها با اظهار نظر ناشران فیلم سینمایی جان ویک یعنی استودیو Lions Gate مواجه هستیم که ابراز امیدواری کرده اند تا بتوانند در آینده ای نزدیک، مجموعه ی جان ویک را به اثری چند پلتفرمی در صنعت سرگرمی تبدیل نمایند (در همین راستا آن ها ساخت قسمت دوم فیلم جان ویک را نیز در برنامه دارند).

به گفته ی ناشر این بازی یعنی استودیو StarBreeze بازی جدید جان ویک قرار است در بهار سال 2016 میلادی منتشر شود. تاریخی که چندان دور و دراز و طولانی به نظر نمی رسد و با زیان بی زبانی به ما می فهماند که تنها چند ماه دیگر تا بارش سیل آسای بازی های مبتنی بر واقعیت مجازی از آسمان دنیای بازی های کامپیوتری، وقت باقی مانده است.
مرجع : مجله سخت افزار