به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۸۷۶۲۶

بخشش یک اعدامی در گرگان

گروه جامعه: یک زندانی محکوم به اعدام در گرگان که در سال 91 پسرعموی خود را به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم از قصاص با طناب دار نجات یافت.
به گزارش از اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گلستان، این زندانی که دوران محکومیت خود را در زندان گرگان می گذراند در سال 91 بر اثر اختلاف پسرعموی خود را به قتل رسانده بود. بر اساس این گزارش صبح دوشنبه گذشته اولیای دم مقتول الف - ش 31 ساله اهل اسفراین در خراسان شمالی با حضور در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی این شهرستان رضایت خود را از الف - ش قاتل فرزند خویش اعلام کرده و بدین ترتیب قاتل از چوبه دار نجات یافت.

قاتل و مقتول پسرعمو و هر دو اهل روستای کلاته بزرگ از توابع بخش مرکزی اسفراین بودند. این دو در سال 91 در شهرستان گرگان در یک مرغداری مشغول به کار بودند که بر اثر اختلاف، قاتل پسرعموی خود را به قتل رسانده و پس از دستگیری در گرگان به قتل اعتراف می کند. پس از اعتراف الف - ش به قتل پسرعموی خود، وی در گرگان زندانی شده و پس از طی مراحل محاکمه به اعدام با طناب دار محکوم شد.

درحالی که قرار بود حکم اعدام وی بزودی اجرا شود، با تلاش مسئولان قضایی گرگان و اسفراین، خانواده مقتول پس از سه سال از اعدام قاتل صرف نظر کردند.افزون بر پنج هزار و 90 نفر در دو زندان  گرگان و گنبدکاووس در استان گلستان زندانی هستند.
مرجع : ایرنا