به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۲ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۸۷۶۹۵

پایان رویای عتیقه با پرونده کشف جسد

گروه جامعه: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک متهم به قتل خبر داد.
پایان رویای عتیقه با پرونده کشف جسد
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت: در تاریخ هشتم مرداد ماه امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 12 بومهن به مأموران اعلام کرد که همسرش به‌نام مصطفی متولد 1368 به قصد ملاقات با یکی از دوستانش از منزل خارج شده و پس از آن دیگر مراجعتی به خانه نداشته است.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان افراد و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
همسر فقدانی پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "چندی پیش همسرم با یکی از دوستانش به‌نام "علی . ی" متولد 1367 بر سر پول با یکدیگر اختلاف پیدا کرد، تا اینکه علی به در منزل ما مراجعه کرد و مدعی شد که همسرم به خاطر همراه داشتن موادمخدر دستگیر شده است. به این بهانه از من خواست تا برای گذاشتن سند برای آزادی، اسناد مالکیت خودرو همسرم را به او تحویل دهم که عنوان داشتم که تمامی اسناد و مدارک ماشین نزد همسرم است ؛ پس از چند ساعت، مصطفی به منزل مراجعه کرد و زمانیکه موضوع مراجعه علی به در خانه به او گفتم ، او بسیار عصبانی شد و به قصد صحبت کردن با علی از خانه خارج شد و دیگر از او هیچ اطلاعی ندارم . "با توجه به اظهارات همسر فقدانی ، کارآگاهان اداره یازدهم به محل سکونت علی . ی در یک خانه مجردی در شهر بومهن مراجعه و در تاریخ 10 مرداد ماه امسال اقدام به دستگیری وی کردند .
علی . ی پس از انتقال به اداره یازدهم ، در اظهاراتش موضوع اختلاف با فقدانی را تأیید اما در ادامه منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت فقدانی و یا مراجعه مصطفی به خانه اش شد تا اینکه در بازرسی دقیق از محل  سکونت علی ، گوشی تلفن همراه مصطفی کشف و توسط همسرش مورد شناسایی قرار گرفت .علی . ی که در ادامه تحقیقات و با توجه به دلایل به‌دست آمده چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، سرانجام در تاریخ 19 مرداد ماه لب به بیان حقیقت گشود و به کارآگاهان گفت : چندی پیش مبلغ بیست میلیون تومان را برای خرید عتیقه به مصطفی پرداخت کردم اما با این وجود او هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداد تا اینکه یک روز ادعا کرد که پولم را برده‌اند و مدعی شد که حاضر است تا برای پرداخت خسارت ، ماشینش را به من تحویل دهد.علی در خصوص تلاش برای گرفتن اسناد و مالکیت خودرو فقدانی نیز به کارآگاهان گفت : زمانیکه دیدم مصطفی بر خلاف صحبت اولیه هیچگونه اقدامی برای تحویل دادن ماشین انجام نمی دهد ، به در منزلش مراجعه کردم ؛ سعی داشتم تا اسناد و مدارک مالکیت خودرو را به بهانه ای از همسر مصطفی تحویل بگیرم تا بدین روش او را مجبور کنم ماشین را به من تحویل دهد که البته در این کار نیز موفق نشدم .علی در خصوص نحوه ارتکاب جنایت و پنهان کردن جسد فقدانی نیز به کارآگاهان گفت: مصطفی پس از اطلاع از موضوع مراجعه من به همسرش ، به خانه من آمد ؛ ابتدا مقداری با یکدیگر مشاجره لفظی داشتیم اما پس از گذشت مدت کوتاهی آرام شد و در ادامه با یکدیگر شیشه مصرف کردیم ؛ پس از مصرف شیشه ، مصطفی خوابید و من نیز از همین فرصت استفاده کرده و با یک رشته طناب او را خفه کردم سپس دست و پای جسد را با طناب بسته و در ادامه جسد را با ماشین مصطفی به بیابان های اطراف بومهن در جاده ماملو منتقل و خودرو مصطفی را نیز در همان بیابان رها کردم .
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، محل اختفای جسد در بیابان های اطراف شهر بومهن، کارآگاهان اداره یازدهم به محل مراجعه و نهایتا جسد فقدانی در تاریخ 19 مرداد ماه کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد .
حاجی زاده ، با اشاره به این موضوع که خودرو مقتول هنوز کشف نشده است، گفت: با توجه به کشف جسد و اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور بازپرس پرونده متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.